י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
הלחימה ברפיח תיעצר?

ההחלטה בהאג: סערה במערכת הפוליטית - רה"מ מכנס התייעצות דחופה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס התייעצות טלפונית דחופה בעקבות צו בית הדין בהאג המורה לעצור את הלחימה ברפיח. בן גביר: "לצו הלא רלוונטי של בית הדין האנטישמי בהאג צריכה להיות רק תשובה אחת: כיבוש רפיח"

ההחלטה בהאג: סערה במערכת הפוליטית - רה"מ מכנס התייעצות דחופה
ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים צילום: לע"מ

לאחר שבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג פרסם את החלטתו לפיה על ישראל לעצור את הלחימה ברפיח - ראש הממשלה נתניהו יכנס ייכנס התייעצות טלפונית דחופה בהשתתפות שר המשפטים יריב לוין, שר הביטחון יואב גלנט ושר החוץ ישראל כ"ץ, כך לפי "ווינט". 

במערכת הפוליטית תקפו את בית הדין בעקבות ההחלטה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה לצו של בית הדין בהאג: ״לצו הלא רלוונטי של בית הדין האנטישמי בהאג צריכה להיות רק תשובה אחת: כיבוש רפיח, הגברת הלחץ הצבאי וכתישת חמאס המוחלטת - עד השגת הניצחון המלא במלחמה״.

ראש האופוזיציה לפיד על החלטת בית הדין בהאג: "ישראל היא זו שהותקפה באופן ברוטלי מעזה ונאלצה להגן על עצמה מול ארגון טרור. ממשלה שפויה ומקצועית היתה מונעת התבטאויות שרים מטורפות, עוצרת עבריינים ששורפים משאיות סיוע, ומקיימת עבודה מדינית שקטה ויעילה".

חבר הקבינט המדיני בטחוני שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "מדינת ישראל במלחמה על קיומה. בתקופות עצובות בהיסטוריה לא יכולנו לעמוד על נפשנו. כיום יש לעם היהודי עצמאות ויכולת להגן על חייו. מי שדורש ממדינת ישראל להפסיק את המלחמה, דורש ממנה לגזור על עצמה להפסיק להתקיים. לא נסכים לכך". 

"אנחנו ממשיכים להילחם למעננו ולמען העולם החופשי כולו. ההיסטוריה תשפוט את מי שעמד היום לצד הנאצים של חמאס דאעש", אמר. 

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: ״כפי שהזהרתי, ההחלטה של ממשלת ישראל להתייצב בפני בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, הייתה טעות חמורה ונפילה למלכודת עם סוף ידוע מראש. ההחלטה של בית הדין מהיום, מוכיחה שמוסדות האו״ם למיניהם וגם בית הדין הפלילי בהאג, הפכו לסייענים של מחבלים בכל רחבי העולם וכל תפקידם הוא להרתיע מדינות דמוקרטיות במאבקם מול ארגוני הטרור.״

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף אמר בתגובה להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג: "אנו מזועזעים עמוקות מההחלטה המוטה והמסוכנת של בית הדין הבינלאומי בהאג. החלטה זו אינה רק מעוררת חלחלה, אלא גם מהווה תזכורת מצמררת לכך שהאנטישמיות עדיין קיימת ומקבלת לגיטימציה". 

"אנו דוחים מכל וכל את הפסיקה הזו, אשר איננה מבוססת על עובדות, או על משפט בינלאומי, אלא נגועה בניחוחות אנטישמיות שמחזקות ושמא מעודדות את הרוע והטרור בעולם. זוהי פגיעה קשה בקורבנות הנאציזם ובצדק ההיסטורי. בית הדין בהאג הפך להיות השכפ"ץ של החמאס".

שגריר ישראל באו"ם לשעבר, ח"כ דני דנון אמר על החלטת בית הדין בהאג: "חברי בית הדין בהאג דנים בחדרים ממוזגים וחוזרים למשפחותיהם לאחר הדיון בזמן ש-125 חטופים נמקים במנהרות. מדינת ישראל לא תעצור את המלחמה עד להכרעת חמאס והשבת הבנות והבנים שלנו הביתה."

בית הדין בהאג רפיח בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד