ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

בין זוכי פרס ירושלים תשע"ה - מייסדי 'זכרון מנחם'

נבחרו זוכי הפרסים לקראת כנס ירושלים של עיתון 'בשבע' • בין השאר: הרב יהושע פס, מרים פיירברג ומירי ארנטל

'נפש בנפש'
'נפש בנפש'

הנהלת כנס ירושלים בחרה שורה של אישים וגופים שנמצאו ראויים להוקרה בעקבות תרומה משמעותית לעם ישראל, בפעילות ציבורית לאורך השנים, בדגש מיוחד על עשייה למען העם, התורה והארץ.

כנס ירושלים השנתי שעורך עיתון בשבע עוסק בסוגיות החשובות שעל סדר היום הלאומי, הציוני והדתי בישראל. אירוע חלוקת פרסי ירושלים, מרכז סביבו התעניינות רבה והערכה גדולה, מה שמסביר את המתח סביב פרסום שמות הזוכים.

בין המקבלים את הפרסים השנה: את פרס ירושלים לחינוך דתי קוטפת רשת נעם צביה, והעומדים בראשה הרב איתן אייזמן ומר יענקי פרידמן. הרשת רשמה התנופה חינוכית מרשימה בעשור האחרון ונחשבת למובילה בחינוך תורני-ציוני, המשלבת בהצלחה מרשימה תורה, ציונות ומצוינות באולפנות וישיבות ברחבי הארץ.

את פרס ירושלים לעלייה וקליטה יקבל ארגון נפש בנפש מיסודם של הרב יהושע פס וטוני גלברט.
“נפש בנפש” מפיח חיים בעלייה מארצות המערב. ב-13 שנות פעילותו, עלו לישראל באמצעותו, למעלה מ-40,000 עולים מארה”ב, קנדה ואנגליה. באמצעות פעולה ממוקדת להסרת המכשולים שחווים עולים בתהליך הקליטה בישראל, ארגון “נפש בנפש” מצליח לא רק להעלות בצורה דרמטית את מספר העולים, אלא גם להבטיח את קליטתם המוצלחת בישראל. על פועלם המבורך בהעלאת עשרות אלפי יהודים לארץ ישראל, סיוע בהשתלבותם וביסוס חייהם בארץ ישראל – זוכה הארגון בפרס ירושלים

ראש עיריית נתניה, גב' מרים פיירברג תקבל את פרס ירושלים לקליטת עלייה ופיתוח עירוני. נתניה, עיר נופש תוססת ומלאת חיים, ובמקביל להפיכתה לעיר תיירותית ברמה בינלאומית, ממש כמו בריביירות היפות בעולם, משתבחת באחוזים פנטסטיים של קליטת עלייה, בעיקר של עולים יהודיים מצרפת. על פועלה המבורך כראש עיריית נתניה זו הכהונה השלישית. על בנייה ופיתוח של העיר נתניה ועל תרומתה הענפה בקליטת עלייה, פיתוח תשתיות בתחומי התיירות, התעשייה והמסחר ועידוד יזמות היא מקבלת את פרס ירושלים.

המועצה המקומית אפרת, בראשות עודד רביבי תקבל את פרס ירושלים להתיישבות. רביבי מוביל מועצה גדולה חזקה ויציבה בה מתגוררים כ-10,000 תושבים המורכבת מילידי הארץ, עולים מארה"ב, דרום אפריקה, אנגליה וצרפת. האות מוענק לו על הצעדת המועצה ותושביה אל עבר אתגרי המחר, תוך שימת דגש על חינוך וקליטת עלייה תוך שילוב אוכלוסיות ותיקות, בני נוער ותושבים חדשים הרואים במועצה בית חם, תומך ומקדם.

פרס ירושלים לחינוך לציונות יוענק לארגון מסע ישראלי בניהולו של מר אורי כהן. מסע ישראלי מחדש ומחזק את הקשר בין בני הנוער והחיילים במדינת ישראל למרחבי הארץ ונופיה, תוך מסע חוויתי בן שישה ימים לאורכה ולרוחבה בשביליה, תכניה ואתריה הקדומים והחדשים. החיבור לשורשי הזהות ונופי הארץ ירתום את המשתתפים למעורבות חברתית ויגביר את תחושת מחויבותם ואחריותם הערכית לעם, לארץ ולמדינה כבני הארץ הזו וכדור העתיד של האומה. על פעילות זאת זוכה הארגון לפרס ירושלים.

פרס ירושלים ליזמות עסקית יוענק השנה לחברת רוביקון בראשות אמיר ברמלי רוביקון, היא חברת החזקות הפועלת בתחומים הנעים מהשקעות ומימון עד לייעוץ עסקי ויזמות סביבתית. הקבוצה, הפועלת מאז 2006, מקיימת פעילות עסקית שמגלגלת מאות מיליוני ש"ח בשנה ומחזיקה משרדים בתל אביב ובניו-יורק. רוביקון ביזנס גרופ היא אחת החברות המובילות במשק הישראלי ומדורגת ברשימת Dun's 100.

קבוצת רוביקון מעניקה שירותים נוספים לעסקים וליזמים במטרה לסייע להם בהערכת כדאיות עסקית ובהשגת אשראי ומימון לפעילותם, ועוסקת גם בליווי עסקי, בהשקעות הון ובזיכיונות. היא אף פועלת כנציגה הרשמית בישראל של גופים פיננסיים וטכנולוגיים בינלאומיים. הקבוצה משקיעה משאבים רבים בזיהוי מגמות והזדמנויות עסקיות ומובילה חדירה לשווקים חדשים ומבטיחים.

פרס ירושלים מיוחד לרגל 25 שנות חסד יוענק לגב' מירי ארנטל מייסדת "ארגון זכרון מנחם". סמוך לפטירת בנם מנחם שלקה במחלת הסרטן הקימו חיים ומירי ארנטל את זכרון מנחם כדי לסייע לאלו שעוברים מסכת דומה שעברו הם, אליהם הצטרפו רבים וטובים. בשנות העשייה האינטנסיבית, צברו אנשי זכרון מנחם ניסיון עשיר נוסף, אשר לא יסולא בפז.

הפעילות נעשית במשך 365 יום בשנה, מסביב לשעון במסירות ובאהבה. זכרון מנחם הינו הארגון הראשון בארץ שתמך באוכלוסייה זו בהיקף ארצי, וכיום הינו הארגון היחיד בארץ אשר תומך במכלול פעילויות רחב, יומיומי ובהיקף ללא תקדים. כהוקרה על פעילותה האנושית והייחודית מקבלת גב' מירי ארנטל וארגון 'זכרון מנחם' את פרס ירושלים תשע"ה

פרס ירושלים לעשייה ציבורית במגזר הדתי לאומי יוענק למר אבי סולימן מזכ"ל הפועל המזרחי על פועלו המבורך כמזכ"ל הסתדרות העובדים הפועל המזרחי, האיגוד המקצועי של המשק הדתי בארץ. על ניהול של כ-10,000 עובדים, דאגה לזכויותיהם, שדרוג מעמדם ובניית פרוייקטים לציבור הדתי ועל תרומתך המשמעותית בהעצמת המגזר הדתי לאומי.

"פרס ירושלים, הוא מסורת שמעריכה מצוינות ישראלית", מסביר יו"ר 'בשבע' דודו סעדה, "עם ישראל יכול להיות גאה בגופים ובאישים המוכשרים שנבחרו לזכות בפרס היוקרתי המיוחד. ועדת ההיגוי של כנס ירושלים ישבה על המדוכה ובחרה בקפידה את האישים והגופים שנמצאו ראויים על תרומתם המשמעותית למען החברה בישראל, כל אחד בסגנונו ועל פי ניסיונו. זהו באתגר גדול לזקק את הטובים שבטובים וגאווה גדולה ממלאת אותנו. אשרי העם שככה לו".

כנס ירושלים יתקיים בפעם ה-12 בימים 23/24-02/15 במלון קראון פלאז'ה בירושלים
כנס ירושלים זכרון מנחם פרס זוכים דתי לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד