י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
כך זוהה הנשיא

חיפוש במשך 17 שעות: הגופות התגלו שרופות - המסוק התפוצץ

גופותיהם של ראיסי ושל אמיר עבדולהיאן התגלו בסמוך להריסות. שניהם נשרפו ללא היכר. ראיסי זוהה לפי הטבעת שלו, ואמיר עבדולהיאן לפי שעונו. האיראנים חששו מישראל ומדאעש שינצלו את המצב ויתקפו

חיפוש במשך 17 שעות: הגופות התגלו שרופות - המסוק התפוצץ
חילוץ הגופות ממקום ההתרסקות צילום: צילום מסך

לפני שיצאו לנסיעה במסוק ביום ראשון האחרון, נשיא איראן, אברהים ראיסי, והבכירים ערכו תפילה. מישהו הציע לאכול ארוחת צהריים, אבל הנשיא אמר שהוא ממהר להגיע ליעד הבא שלו.

ראיסי עלה על המטוס והתיישב ליד החלון. שר החוץ, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, עלה אחריו ואז שאר הבכירים.

סמוך לשעה 13:00 המריאה שיירה של שלושה מסוקים ממנחת מסוקים בגבול איראן עם אזרבייג'ן, אבל כחצי שעה לתוך הטיסה, המסוק של הנשיא נעלם.

קריאות למסוק הנשיא נתקלו בשתיקה עד שאחת נענתה. "אני לא יודע מה קרה", אמר האייתוללה מוחמד-עלי אל-האשם, ונשמע נסער. "אני לא מרגיש טוב" שעתיים לאחר מכן, גם הטלפון שלו השתתק.

החל חיפוש מטורף של 17 שעות, פקידי ממשל החלו לפעול מפני איומים אפשריים מחו"ל, ובמיוחד תסיסה בבית, החשש היה מהתקוממות נגד המשטר.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי איראן העמידה את הכוחות שלה בכוננות גבוהה, בחשש שישראל או דאעש עלולים לבצע תקיפות חשאיות. הממשלה פרסה שוטרים בלבוש אזרחי ברחובות טהראן וערים גדולות אחרות כדי למנוע הפגנות נגד הממשלה או חגיגות על מותו של ראיסי, ויחידות אבטחת הסייבר של המשטרה ומשרד המודיעין עקבו אחר פוסטים של איראנים ברשתות החברתיות.

איראן הייתה זקוקה למל"טים כדי לאתר את מקום ההתרסקות, אך הם היו בים האדום, ולכן המדינה נאלצה לפנות לטורקיה ולבקש ממנה מל"ט. בסופו של דבר, רחפן איראני חזר מהים האדום ומצא את מקום ההתרסקות, נאמר בהודעת נשיאות איראן.

המסוק התפוצץ והפך לכדור אש בעת הפגיעה, כך נמסר מהצבא האיראני בהצהרה, ולאחר מכן הוסיפו כי חקירה ראשונית לא הראתה סימנים של פגיעה חיצונית במסוק. אבל גורמים רשמיים רבים שאלו אם הבכירים פעלו לפי הוראות אבטחה ומדוע הנשיא עלה למסוק בתנאים סוערים.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי גופותיהם של ראיסי ושר החוץ אמיר עבדולהיאן התגלו בסמוך להריסות. שניהם נשרפו ללא הכר, כך לדברי שלושה בכירים מטהראן. ראיסי זוהה לפי הטבעת שלו, ואמיר עבדולהיאן לפי שעונו

 

 

 

אברהים ראיסי חוסיין אמיר עבדוללהיאן התרסקות המסוק של נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד