י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
מהומות בתל אביב

הפגנה בצומת עזריאלי, נעצרו שני חשודים בגין הפרת הסדר

בתום ההפגנה הערב החלה מחאה בלתי חוקית שאליה הגיעו משתתפים ממחאת משפחות חטופים שהתקיימה בסמוך. בדרך בגין ובצומת קפלן הודלקו מדורות על הכביש

הפגנה בצומת עזריאלי, נעצרו שני חשודים בגין הפרת הסדר
ההפגנה בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

אלפי מפגינים הגיעו הערב לרחוב קפלן בתל אביב להשתתף בהפגנה נגד הממשלה וקראו להקדמת הבחירות. בדרך בגין ובצומת קפלן הודלקו מדורות על הכביש.

הערב משטרת ישראל נערכה בכוחות גדולים לאבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, במסגרת מחאה מתוכננת שתנאיה תואמו עם המשטרה.

משטרת ישראל אישרה את הבקשה לקיום המחאה הערב, בהתאם לתנאים שנקבעו עם המארגנים בצומת קפלן בת"א. לאור בקשת המארגנים וע"מ לשמור על בטחונו ושלומו של הציבור, לרשות המוחים נסגר צומת קפלן, במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה.

בתום המחאה המאושרת, רוב המוחים התפזרו בשקט. מנגד, למרות השיח עם המארגנים והאישור שניתן ע"י המשטרה למתחם מוסדר בצומת קפלן, התקבצו מספר מפגינים בצומת עזריאלי, הדליקו מדורות והחלו להפר את הסדר, לא נשמעו להוראות השוטרים.

ההפגנה בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

קצין משטרה הכריז על הפגנה לא חוקית  והתריע שאם לא יתפזרו המשטרה תאלץ להשתמש באמצעים. לאחר שלא נשמעו להוראת הקצין. המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים על מנת לפזר את מפרי הסדר. השוטרים עצרו שני חשודים בגין הפרת הסדר. 

מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר וינהג באלימות כלפי השוטרים, ולא נהסס להשתמש באמצעי הפס"ד לשמירה על החוק והחזרת הסדר על כנו".

עוד מסרה המשטרה: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

קפלן הפגנה חסימת כבישים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד