י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
"רואים לכם"

סערת סרטון ההמרדה: העיתונאים שלא מתרגשים וחושפים את הצביעות

הרשתות סוערות ביממה האחרונה בעקבות "סרטון ההמרדה". אולם כמה עיתונאים בימין סירבו להתרגש והזכירו מי המריד וקרא לסרבנות וגם זכה להנחות ולחיבוק תקשורתי נרחב

סערת סרטון ההמרדה: העיתונאים שלא מתרגשים וחושפים את הצביעות
עמית סגל / ינון מגל צילום: תומר נויברג / חיים גולדברג, פלאש 90

פרשייה חדשה נמצאת בכותרות ביממה האחרונה והיא "סערת סרטון ההמרדה", עיתונאים ופוליטיקאים בוחשים בו לטובתם ולפי נטייתם הפוליטית. דווקא בימין יש מי שמסרבים להתרגש ממנו.

כך למשל איש התקשורת ינון מגל שפרסם את הסרטון כבר ביום שישי, כתב במוצאי השבת, "תרשו לי לנחור בבוז מול התבהלה של תקשורת השמאל מהסרטון של החייל שמאיים להשמע רק למי שיתחייב לנצחון (ופורסם בינוניוז). מגוחך כל כך שהליצנים האלה שנירמלו פה את סרבנות השמאל בשל "עילת הסבירות", שנתנו מקרופון לאנשים שהודיעו ש"לא יתקפו באיראן"(!!!) ו"לא יתייצבו גם אם תפתח מלחמה" מוציאים עכשיו פושים "מזועזעים"".

"מה שכן, פחות מצחיקה העובדה שהמשטרה ומצ"ח כרגיל משרתות מייד את האג'נדה של התקשורת באופן כנוע ומביך... יש עוד הרבה לתקן. (לגופו של עניין, חיילים צריכים למלא פקודות, גם אם הן לא לרוחם)", כך מגל.

הסרטון שעורר סערה צילום: באדיבות המצלם

גם הפרשן הפוליטי עמית סגל סירב להתרגש וכתב: "בנו של ראש ממשלה שמעודד סרבנות - מגעיל. יו״ר העבודה מעוד שלושה ימים וסגן הרמטכ״ל במיל׳ (יאיר גולן - ק.ע.) קורא להפיכה צבאית - מגעיל לא פחות. תומכי סרבנות ומנרמליה שמזדעזעים מזה ולא מזה - רואים לכם".

עוד כתב סגל: "מה חשבו לעצמם כל מנרמלי הסרבנות הבזויה, בהם למרבה הטירוף שלושה רמטכ״לים, מנהיגי מחאת קפלן, עיתונאים בכירים, מאות טייסים ולפחות שני ראשי מפלגות? סרבנות כאמצעי סחיטה להשגת מטרות פוליטיות היא נשק גרעיני, ומי שמציג אותו מעודד מירוץ חימוש. הבוז לסרבנים ולסרבנות מכל צד".

מתוך שידורי חדשות 12עמית סגלצילום: מתוך שידורי חדשות 12

"הצביעות קווים לדמותה:", כתב הפרשן הפוליטי ישראל כהן והוסיף, "כשהם איימו על רקע הרפורמה המשפטית שלא להתייצב ולסרב פקודה, זו היתה אמירה אמיצה ומאבק צודק על צביונה הדמוקרטי של מדינת ישראל. אבל כשחייל שמייצג את דעת רוב המדינה מדבר על הנצחון וההכרעה בעזה, זו המרדה, פגיעה בצה״ל וריסוק מדינת ישראל. עולם הפוך".

כתב המשפט של 'מעריב', אבהם בלוך הזכיר את ההתבטאויות התכופות של יאיר גולן וכתב: "נראה לי רמז להפיכה צבאית מצד איש ציבור וסגן הרמטכ"ל לשעבר, זה קצת יותר מטריד מאשר איזה סרטון של לוחם עלום שאומר שהוא יקשיב לראש הממשלה. אבל יש אנשים נכונים שמותר להם לומר הכל."

סרטון ההמרדה סרבנות יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל עמית סגל ינון מגל ישראל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד