י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
בתגובה להחלטת האג

ועדת השרים אישרה את החוק שיחלט 3 מיליארד מהרש"פ

החוק שיזם ח"כ סוכות ואושר היום לחילוט הכספים המקוזזים מהרש"פ בעקבות תמיכתה בטרור - יכניס את הכספים המקוזזים לקופת המדינה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הכספים יועברו לתקציב המדינה ולשיקום וחיזוק עוטף ישראל מנזקי הטרור. מברך את ח״כ סוכות על החוק החשוב הזה"

ועדת השרים אישרה את החוק שיחלט 3 מיליארד מהרש"פ
ממשלת הרשות הפלסטינית החדשה צילום: הרשות הפלסטינית

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את החוק שיזם ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית), לחילוט כספי הטרור שמקוזזים מהרשות הפלסטינית.

משמעות החוק היא שהכספים שמדינת ישראל מקזזת כיום מתקציב הרשות הפלסטינית בשל תשלומיה למשפחות הטרור, ייכנסו באופן מיידי לקופת המדינה. מדובר בתוספת מיידית של כ-3 מיליארד שקל לקופת המדינה, ותוספת של לפחות חצי מיליארד שקל בכל שנה בה הרש"פ תמשיך לשלם לטרור.

כזכור, החוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל, התשע"ח–2018, הוביל למצב בו הרשות הפלסטינית לא מקבלת את הכסף כנגד הכסף שהיא משלמת למשפחות המחבלים, אך כסף זה הוקפא בלבד, ואמור היה על פי חוק לחזור אליה כשתפסיק לשלם למשפחות המחבלים.

החוק שיזם ח"כ סוכות, ואושר היום, כאמור, בוועדת שרים לענייני חקיקה, יחלט את הכספים שמדינת ישראל מקזזת לרשות הפלסטינית, ויוסיף אותם לקופת המדינה. 

בדברי ההסבר להצעת חוק הקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל (תיקון – חילוט הכספים וניהולם), התשפ"ד–2024, של ח"כ סוכות, נכתב: "הצעת חוק זו מבקשת להציב לוחות זמנים ולקבוע כי לאחר חצי שנה ממועד פרסום החוק המוצע, אם הרשות תמשיך לשלם כספים למחבלים בזיקה לטרור, אזי יחולטו כספים אלה לטובת אוצר המדינה, וינוהלו על ידי החשב הכללי לטובת נפגעי הטרור".

עוד נכתב: "מוצע כי ככל שלאחר החילוט יוקפאו כספים נוספים, והרשות הפלסטינית לא תחדל מתשלום הכספים בזיקה לטרור, כספים אלה יחולטו מידי חודש בחודשו. חילוט הכספים המוקפאים, בחלוף חצי שנה מתיקון החוק, ימחיש כי מדינת ישראל לא תעבור לסדר היום על תשלום המשכורות למחבלים, ותתמיד בכך כל עוד הרשות הפלסטינית לא תשנה דרכיה לגבי המחבלים".

חוק זה הוא למעשה גם קיום ההבטחה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שדרש בשבוע שעבר לנקוט בצעדים נגד הרשות הפלסטינית בעקבות ההכרה החד-צדדית של נורבגיה, אירלנד וספרד במדינה פלסטינית, והחלטת בית הדין בהאג. 

ח"כ צבי סוכות מסר: "אני שמח על החלטת ועדת שרים לענייני חקיקה להביע תמיכה בחוק שיזמתי. מדובר בחוק בסיסי, צודק ומוסרי, שיוסיף לקופת המדינה את הכספים שהרשות הפלסטינית מעבירה לטרור. החוק שלי מצטרף גם להבטחת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לנקוט בצעדי ענישה נגד הרשות הפלסטינית בעקבות החלטת בית הדין בהאג. החוק יבטיח שכספים שמדינת ישראל קיזזה לרש"פ כנגד תמיכתה בטרור, לא ישובו אליה ביום מן הימים ויתווספו באופן מהיר לקופת המדינה. מדובר בכ-3 מיליארד שקל באופן מיידי ובכ-60 מיליון שקל בכל חודש בו הרש"פ תתעקש לתמוך בטרור".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מסר: "אין מוסרי וצודק יותר מהיוזמה שהכספים המוקפאים של הרש״פ שמועברים למשפחות מחבלים ולטרור יועברו לתקציב המדינה ולשיקום וחיזוק עוטף ישראל מנזקי הטרור. זה צעד חשוב לתיקון. אני מברך את ח״כ סוכות על החוק החשוב הזה".

 
הרשות הפלסטינית צבי סוכות בית הדין בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד