י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
תורתו מגן לנו

אלפים בראשות חברי המועצת בהדלקה המרכזית של הקהילות הספרדיות בבית שמש

אלפי תושבי העיר בראשות מרנן ורבנן חכמי התורה ובליווי מוזיקלי של גדולי הזמר • ראש הישיבה הגר"א סאלים בדבריו: "מאז תחילת המלחמה עולם הישיבות נמצא בחיזוק גדול ומתמשך" • ראש הישיבה הגר"י כהן: "אין לנו שיור אלא התורה הזאת, עולם התורה הוא חוד החנית שלנו" • ראש הישיבה הגר"מ צדקה שנבצר ממנו להשתתף שלח סרטון בו הוא מחזק את העושים למען אחדות קהילות בני התורה • עוד השתתפו: הגאב"ד הגרש"י זעפרני, הגר"ש ביתאן ועשרות ראשי ישיבות ורבני הקהילות בעיר • צפו

אלפים בראשות חברי המועצת בהדלקה המרכזית של הקהילות הספרדיות בבית שמש
הדלקת הקהילות הספרדיות בבית שמש צילום: יעקב כהן

מעמד רב רושם בהשתתפות אלפים רבים נערך אמש, ביוזמת עיריית בית שמש והמועצ"ד בראשותם של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה. 

מעמד ההדלקה נפתח עם בואם של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה, לקול שירת האלפים ובליווי גדולי הזמר מוטי שטיימץ, משה לוק, אריה היל, משה דוד וייסמנדל ומקהלת נשמה, בליוויו המוזיקלי של יואלי דיקמן.

במעמד השתתפו: מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון רבי אברהם סאלים, ראש הישיבה הגאון רבי יהודה כהן, הגאב"ד הגאון רבי שלמה ידידיה זעפראני, ראש הישיבה הגאון הגדול הרב שלום ביתאן ועוד עשרות רבני הקהילות בעיר. באירוע השתתפו גם ראש העיר שמואל גרינברג, מ"מ יצחק אלמליח, ח"מ העיר אהרן כהן מחזיק תיק 'מורשת המזרח' וחברי מועצת העיר מטעם ש"ס, יחד עם קהל אלפים שהתקבץ לכבודו של רשב"י. האירוע הועבר בשידור חי לעשרות אלפי צופים ברחבי העולם.

בדברים שנשא לקראת ההדלקה אמר ראש הישיבה הגר"א סאלים: "אנחנו נמצאים במצב כל כך קשה, במלחמה מתמשכת, אסונות כבדים, ומשפחות יקרות מאבדות את יקיריהם, בשישה חודשים האלה שעברו עלינו. לא יאומן כי יסופר איזה מהפך היה בישיבות הקדושות, הלימוד תורה שהיה בחודשים האלה זה היה מעל ומעבר, החיזוק והעוצמה של לימוד התורה בעולם הישיבות מאז פרוץ המלחמה אין דומה לה".

לאח"כ נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי יהודה כהן: "כוחה של אחדות הנציגים מביאה לידי דברים גדולים, בוודאי בעת הזו שהאחדות חשובה, זכינו שעולם התורה פורח מאד - אין לנו שיור אלא התורה הזאת".

בהמשך, נשא דברים הגרש"י זעפרני: "שלחו עלינו טילים אבל בזכות רבי שמעון בר יוחאי הם נעלמו. זה הכח של רשב"י, יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין". בסיום דבריו, פתח הרב בשירת בר יוחאי עם הציבור.

ראש הישיבה הגאון רבי משה צדקה שנבצר ממנו להשתתף באירוע שלח את דבריו בסרטון מיוחד שהוקרן במעמד האדיר: "זכינו לפסח שני בגלל שבני ישראל לא התייאשו ואמרו למה נגרע, גם רשב”י אחרי שמתו 24 אלף לא התייאש והפיץ תורה לכל עם ישראל, כך אנחנו וכל הבחורים יעסקו בתורה ביחד כאיש אחד בלב אחד. אם היה לכולם צו גיוס לעסוק בתורה ולהיות בישיבות היינו ניצלים כולם, וכעת עלינו להתאמץ ולהתחזק בתורה".

אחר ההדלקה נאם סגן ומ"מ ראש העיר איציק אלמליח, ואמר בדבריו כי זכינו שציבור בני התורה הספרדי בעיר מהווים את חוד החנית המוביל בכל התחומים, בהנהגת מרנן ורבנן גדולי התורה. אלמליח הודה לראש העיר שמואל גרינברג ולממונה המועצה דתית אלדד גדסי וכן לחברי מועצת העיר מטעם סיעת ש"ס הרב שמואל חזן והרב עדן בן שטרית על פעילותם הענפה למען הציבור, וכן למחזיק תיק מורשת המזרח הרב אהרון כהן שטרח ויגע בכדי שמעמד זה יהיה ראוי לציבור בני התורה ולתושבי העיר. ומייצג את ציבור בני התורה נאמנה.

אהרן כהן, חבר מועצת העיר בית שמש ומחזיק תיק מורשת המזרח אשר התראיין בסיום האירוע אמר כי בית שמש עשתה היסטוריה ברוממות כבוד התורה, וציין לשבח באופן יוצא מן הרגיל את שיתוף הפעולה בין ראש העיר שמואל גרינברג ומ"מ יצחק אלמליח אשר עובדים בהרמוניה מלאה לתועלת כלל הציבור, כשאחד מן הפירות הינו אירוע אדיר זו בו השתתפו לפחות 13,000 איש לפי הערכות המשטרה, וכי המשך שיתוף הפעולה יוביל לדברים טובים וחשובים למען תושבי העיר.

בית שמש הדלקה ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד