ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

ניצחון לבן גביר: יקבל תיקי העלבת עובדי ציבור

בית המשפט הורה למשטרה להעביר לבן גביר את כל התיקים העוסקים בנושא, כדי לבדוק האם קיימת אפליה

בן גביר. צלם:פלאש 90
בן גביר. צלם:פלאש 90

שופטת בית משפט השלום לנוער בתל אביב לייזי פרויינד, קיבלה את בקשתה של קטינה הנאשמת בתקיפת ח"כ אחמד טיבי לקבל את רשימת כל תיקי החקירה שנפתחו בעניין תקיפה והעלבה של נבחרי ציבור, לאחר שנטען כי המשטרה והפרקליטות פועלות באופן מפלה.

ראשיתה של הפרשה בשנת 2012, כאשר במהלך כינוס בחירות באונברסיטת בר אילן התבטא טיבי באופן קשה נגד מדינת ישראל, ובתגובה הקטינה ירקה לעברו. כנגד הקטינה הוגש כתב אישום בבית משפט השלום לנוער בתל אביב.

בפתח המשפט ביקש עורך הדין של הקטינה, איתמר בן גביר, לקבל לידיו את רשימת התיקים שנפתחו בעבירות דומות, כאשר נטען כי רשימה זו תסייע להוכיח שמדובר באפליה ואכיפה בררנית. עוד ביקש עורך הדין בן גביר לקבל לידיו תיק ישן שנפתח בזמנו כנגד אחמד טיבי בגין תקיפה של חיילי צה"ל.

המשטרה התנגדה וטענה כי העברת רשימת התיקים תפגע בפרטיות חשודים שונים וכי מדובר במשימה מכבידה מאוד על רשויות התביעה.

שופטת בית משפט השלום לנוער בתל אביב לייזי פרויינד קבעה כי יש לאפשר לנאשמת להציג את הגנתה וקבעה שאין בהעברת רשימת תיקים משום הכבדה בלתי אפשרית על התביעה ודאי לא הכבדה שמצדיקה דחיית בקשת הגנה במשפט פלילי.

השופטת הורתה למשטרה להעביר את כל רשימת תיקי החקירה שנפתחה בעניינם של תקיפת אנשי ציבור והעלבת אנשי ציבור בשנה שלפני הגשת כתב אישום ובשנה עובר להגשת כתב האישום. יחד עם זאת דחתה השופטת את הבקשה לקבל את תיק החקירה הישן נגד טיבי וקבעה כי אין בתיק זה כדי לסייע לנאשמת.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה כי: "מדובר בהחלטה חשובה מאוד שתעזור לי להגן על הנאשמת במשפט הפלילי. אני מבין שהמשטרה חוששת מאוד שהמידע יחשוף כי מדיניותה היא מדיניות מפלה , אך טוב עשה בית המשפט שהורה על חשיפת החומר".

המשטרה הודיעה כי תגיש ערעור על ההחלטה.
בן גבעיר תיקים עובד ציבור משטרה אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד