י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
"איך הגענו לשפל הזה?"

העיתונאים תוקפים את המשטרה על הטחת הקשיש במירון

כולם מסכימים שהאלימות המשטרתית שהופעלה כלפי העולים מירונה פסולה. הברנז'ה תוקפת בעקבות התיעודים הקשים

העיתונאים תוקפים את המשטרה על הטחת הקשיש במירון
עולים רגלית למירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

גם הברנז'ה העיתונאית מתייחסת לתיעוד האלימות המשטרתית כלפי קשיש בן 75 שנדחף מגבו על ידי שוטר מג"ב בהר מירון והוטח על פניו בקרקע.  

הכתב הפוליטי של 'כאן', מיכאל שמש הגיב וכתב: "ראינו מקרה של אלימות או שניים מצד משטרת ישראל בכלל ולאחרונה בפרט. אבל מקרה כזה שבו שוטר תופס אדם קשיש, מטיח אותו בעוצמה על הרציפה ושובר לו את הפנים. הוא חצייה של קו אדום. כל אזרח צריך לגנות את זה ולשאול איך הגענו לרגע השפל הזה?".

כתב 'הארץ', חיים לוינסון הגיב לו: "הגענו כי א. השר מגבה אלימות משטרית ב. מח"ש זה פח אשפה וזבל".

העיתונאי אבי רבינא מרדיו ירושלים הגיב לתיעוד המזעזע וכתב: "זורקים יהודי קשיש על הרצפה, וממשיכים הלאה. אפילו כלב היה זוכה ליחס אחר מהשוטרים האלימים. עצוב ששוטרים בודדים משאירים טעם מר מההילולה".

עורך מגזין 'משפחה', אריה ארליך הגיב לתיעוד וסיפר: "כששאלו את הרבי מאמשינוב מה דעתו על העלייה למירון השנה, ענה: "מהחיזבאללה אני לא רואה סכנה, מהשוטרים הישראליים אני חושש". חכם עדיף מנביא", סיכם ארליך.

ככל שהאלימות המשטרתית איננה מוצדקת לדעת הכל בשום צורה, מנגד, היו מאנשי התקשורת שהזכירו כי לא מדובר באזרחים שהפרו את צו אלוף פיקוד העורף שהכריז על הר מירון כשטח צבאי סגור.

עורך 'בחדרי חרדים' לשעבר, אברהם גרינצייג הגיב וכתב: "הפיד (בעיקר החרדי) גועש מאלימות השוטרים במירון. שתי הערות 1. מצופה מהפיד התקשורתי שזועם על כל קטטה בין שוטר למפגין בקפלן להביע את אותה מידת זעם לפחות. 2. אלימות כזו מיותרת וחייבת לגרור טיפול בשוטר. יחד עם זאת, העלייה למירון ביממה האחרונה היא מעשה פסול של סיכון חיים והפרת חוק."

פרשן 'בקהילה', יעקב ריבלין הגיב וכתב: "אני שומע את הפוליטיקאים החרדים יוצאים בהודעות גינוי לשוטרים שהכו אנשים במירון. אבל לא שמעתי אף אחד מהם מגנה את העולים להר שבעצם נוכחותם מחייבים את השוטרים להיות במקום המסוכן ביותר במדינה. למה? הם מפחדים".

איש התקשורת ינון מגל הגיב לתיעודים ממירון ואמר: "התמונות ממירון קשות. וצריך לבדוק את הארוע שבו שוטר דחף איש מבוגר שנפל על פניו. זה נראה רע מאוד. אבל במחילה. לא הבנתי את ההשתוללות הזאת של אנשים שהגיעו למקום למרות שהוא נסגר. עוברים על החוק ואח"כ באים בטענות? מצטער, זה לא מקובל עלי. לא במירון לא בקפלן לא בירושלים ולא בשום מקום".

יקי אדמקר מ'וואלה' הגיב וכתב: "מירון כדוגמה להתנהלות הממסד החרדי: זה מתחיל כך: ״אסור לעלות להר. זה פיקוח נפש נוראי, כל מי שעולה מסכן את עצמו ואת הציבור״ ממשיך במכתבים של כל הרבנים שהשנה זאת סכנה חמורה, ומי שעולה מחלל שם שמיים ואז מתברר שמאות מקושרים עלו להר באישור של השר מאיר פרוש. אז מה מצפים מהציבור?".

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב לתיעוד וכתב: "כמה צביעות מכל הצדדים. התפרצות בלתי חוקית של אלפים למקום שמסכן את חייהם באמצע מלחמה. אלימות משטרתית קשה - ופתאום אין שום זעזוע מהשוטרים במקומות שנוטים להזדעזע מהם לאחרונה תחת הכותרת ״משטרת בן גביר״. אלימות משטרתית - ופתאום השר ממהר להגיב. יש ריח דוחה באוויר של יחס לא ענייני והוא לא מבואש משטרתי".

ביני אשכנזי, כתב המשפט של 'וואלה' הגיב: "קדימה ראשת מח״ש בואי נראה אותך פעם אחת מכניסה לכלא שוטר אלים. פעם אחת. ולפני שאתם קופצים - כל החרדים שהפרו את הנחיות המשטרה ועלו להר צריכים לחטוף כתב אישום. אני חוזר כתב אישום, לא פצצה לפנים ולא דחיפה אלימה".

כתב גל"צ, יואלי ברים שסיקר את מאורעות מירון לפני וביום ההילולא סיכם וכתב: "גם הסרטון המזעזע של האלימות המשטרתית במירון לא יסתיר את העובדה הפשוטה: הר מירון, שמטווח במאות טילים, נפרץ על ידי מאות פורעים חצופים שמזלזלים בחוק, מפרים ברגל גסה צו ברור של צה"ל שנועד לשמור על ביטחונם, ומסכנים את עצמם, את ילדיהם וכמובן את כוחות הביטחון. היכי דמי חילול השם".

אלימות המשטרה אלימות משטרתית אלימות שוטרים דחיפת קשיש תקיפת קשיש מירון ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד