י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
כל הפרטים

מספר חברי כיתות הכוננות בחלק מיישובי הצפון - יצומצם

בצה"ל הוחלט על צמצום מספר החברים בכיתות הכוננות הנמצאים בשירות מילואים פעיל בחלק מיישובי הצפון: "יישובי הצפון מוגנים על ידי מערכות הגנה שונות לצד מחלקות ההגנה ופעילות שוטפת של כוחות צה"ל"

מספר חברי כיתות הכוננות בחלק מיישובי הצפון - יצומצם
כיתת הכוננות של צפת בתרגיל צילום: דוד כהן, פלאש 90

בצה"ל הוחלט על צמצום מספר החברים בכיתות הכוננות הנמצאים בשירות מילואים פעיל בחלק מיישובי הצפון אשר אינם צמודי גדר. ככלל, אין שינוי בגודל כיתות הכוננות ביישובים המפונים אשר סמוכי גבול בגליל ובגולן.

כלל חברי כיתות הכוננות ישארו עם ציודם האישי, על מנת לאפשר את הפעלתם בעת הצורך באופן מיידי. בצה"ל מסרו כי "במסגרת תפיסת ההגנה המרחבית, יישובי הצפון מוגנים על ידי מערכות הגנה שונות לצד מחלקות ההגנה ופעילות שוטפת של כוחות צה"ל במרחבים השונים". 

עוד נמסר כי "צה''ל ממשיך לבחון כל העת כיצד לנהל את מערך המילואים באופן היעיל והנכון ביותר למימוש המשימות המבצעיות". 

"צה"ל ממשיך במאמצי הלחימה בכלל הגזרות, תוך הפעלת כוחות מילואים בהיקף מוגבר. מתחילת המלחמה וביתר שאת בחודשים האחרונים, עוסק צה"ל בייעול ניצול משאבי המילואים וזמנם", נמסר. 

ארגון ראשי ביטחון שוטף צבאי (רבש"צים) הארצי מבית ההסתדרות הלאומית, מסר בתגובה: "הכתובת על הקיר ונראה שראשי מערכת הבטחון עוד לא השכילו להבין כי מדינת ישראל נמצאת בקרב על חייה. מדובר בהחלטה הזויה שאין לה אח ורע עם המציאות".

כוננות בצפון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד