י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
המטרה ברלין

ניאו-נאצי הגיע לסיבוב שני בבחירות מקומיות

ניאו-נאצי ידוע בגרמניה, הגיע למקום שני בבחירות מקומיות ביום ראשון, וגבר בהפרש זעום על מועמד הימין המתון שהגיע שלישי.

ניאו-נאצי הגיע לסיבוב שני בבחירות מקומיות
המועמד הנאצי טומי פרנק צילום: פייסבוק

איש הימין הקיצוני ומארגן אירועי ענק של ניאו נאצים, טומי פרנק, הצליח אתמול לחצות את הסיבוב הראשון בבחירות המקומיות באזורו, מחוז הילדבורגהאוזן בדרום תורינגיה, ולעבור לסיבוב השני בעוד שבועיים.

הניאו-נאצי הידוע במדינה, הגיע למקום השני עם 24.9 אחוזים מהקולות בבחירות המקומיות של יום ראשון, וגבר בהפרש זעום על מועמד הימין המתון, ה-CDU, דירק לינדנר שהגיע שלישי.

הפייבוריט לזכיה הוא עם זאת סוון גרגור, שהתמודד מטעם ״הבוחרים החופשיים״ וקיבל 42.4 אחוזים מהקולות בסיבוב הראשון.

דב גיל-הר מכאן חדשות המסקר את אירופה דיווח כי מועמדותו של פרנק עוררה התנגדות עוד לפני הבחירות. על פי חוק הבחירות המקומיות של תורינגיה, לא ניתן לבחור איש למנהל מחוז או לראש עיר "שאינו מבטיח כי יתמוך בכל עת בסדר היסוד הדמוקרטי החופשי במובן של חוק היסוד וחוקת המדינה". 

על פי דו"ח המשרד התורינגי להגנה על החוקה משנת 2022, קבוצת הבוחרים של פרנק "הברית לעתיד הילדבורגהאוזן" (BZH) "התפתחה לקבוצה הניאו-נאצית המובילה במחוז הילדבורגהאוזן". למרות זאת, הקיצוני אושר כמועמד בוועדת הבחירות.

פרנק התפרסם ברחבי הארץ בגלל שארגן סדרה של קונצרטים ניאו-נאצים גדולים, שבחלקם השתתפו גורמים ימניים קיצוניים מכמה מדינות באירופה. בדו"ח המשרד להגנת החוקה (השב״כ המקומי) נכתב: "פעילותו העסקית ופעילותו הפוליטית מהוות כעת סימביוזה מדאיגה של אידיאולוגיה ימנית קיצונית ושל האינטרסים הכלכליים שלו״.

הבחירות המקומיות נתפסות כמבחן ראשון לימין הקיצוני לקראת הבחירות במדינת תורינגיה ב-1 בספטמבר. הסיבוב השני במחוזו של הניאו נאצי פרנק מתוכנן ל-9 ביוני - במקביל לבחירות לפרלמנט האירופי.

גרמניה נאצי טומי פרנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד