י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
ההכרה במדינה פלסטינית

החלו צעדי הענישה נגד ספרד: "ימי האינקוויזיציה תמו"

בהנחיית שר החוץ ישראל כ"ץ שוגרה אגרת דיפלומטית האוסרת על הקונסוליה הספרדית בירושלים להעניק שירותים קונסולריים לתושבי הרשות הפלסטינית: "מי שיפגע בנו אנחנו נפגע בו - ימי האינקוויזיציה תמו"

החלו צעדי הענישה נגד ספרד: "ימי האינקוויזיציה תמו"
דגל ספרד צילום: Pixabay

בהנחיית שר החוץ ישראל כ"ץ שוגרה היום אגרת דיפלומטית האוסרת על הקונסוליה הספרדית בירושלים לבצע פעילות קונסולרית או להעניק שירותים קונסולריים לתושבי הרשות הפלסטינית, וזאת בעקבות הכרת ממשלת ספרד במדינה פלסטינית ושורת התבטאויות אנטישמיות של ראשיה.

באגרת ששוגרה הבוקר ממשרד החוץ לשגרירות ספרד בישראל, נכתב בין היתר: "בהמשך להחלטת ממשלת ספרד להכיר ב'מדינת פלסטין', ובהמשך להסתה ולהתבטאויות האנטישמיות מלאות השנאה של בכירים בממשלת ספרד, בראשם סגנית ראש הממשלה יולנדה דיאז, נבקש ליידע את השגרירות כי הקונסוליה הכללית של ספרד בירושלים מורשית להעניק שירותים קונסולריים לתושבי המחוז הקונסולרי של ירושלים בלבד, ואיננה מורשית להעניק שירותים או לבצע פעילות קונסולרית למול תושבי הרשות הפלסטינית.".

עוד מודגש באגרת כי ההוראה תיכנס לתוקפה החל מתאריך 1/6/2024, וכי במידה והנחיות אלו לא ייענו - משרד החוץ ינקוט בצעדים נוספים.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "היום הוצאתי לפועל צעדי ענישה ראשוניים נגד הקונסוליה הספרדית בירושלים, עליהם החלטתי בעקבות הכרת ממשלת ספרד ב'מדינה פלסטינית' כמתנה לרוצחי החמאס וההסתה האנטישמית החמורה של מנהיגיה נגד קיומה של מדינת ישראל. לא נשלים עם פגיעה בריבונות ישראל ובביטחונה. מי שמעניק פרס לחמאס ומנסה להקים מדינת טרור פלסטינית לא יהיה בקשר עם הפלסטינים. אנחנו בשנת 2024, ימי האינקוויזיציה תמו. היום ליהודים יש מדינה ריבונית ועצמאית ואף אחד לא יגרום לנו להמיר את דתנו ולא יאיים על קיומנו - מי שיפגע בנו אנחנו נפגע בו".

ספרד מדינה פלסטינית ישראל כ"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד