י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
מתמודד לקונגרס

הקלטת סתר חשפה: ראש העיר הזהיר מפני השתלטות אנשים עם "כובעים ופאות"

תביעה הוגשה נגד ראש עיריית לינדן ניו ג'רזי על אפליה ועל התנהגות אנטישמית. ראש העיר שמתמודד לקונגרס הזהיר מפני "השכרת נכסים לאנשים עם כובעים ופאות", כך בהקלטת סתר שנחשפה

הקלטת סתר חשפה: ראש העיר הזהיר מפני השתלטות אנשים עם "כובעים ופאות"
אילוסטרציה צילום: שמואל טריגער

האזנת סתר חשפה שיחה מזעזעת ואנטישמית, בין ראש עיריית לינדן בניו ג'רזי ארה"ב, לבין שני פקידי עירייה, השלושה דנו בהעדפותיהם לגבי השכרת מבנים לבתי ספר. ראש העיר, כיום מועמד לקונגרס, אמר כי הוא רוצה "לשמור מהשתלטות של אנשים עם כובעים גדולים ופאות". הוא גם אמר שלפעמים אפשר להבין את מוצאו האתני של הקונה או המשכיר רק מהשם שלו.

בלינדן כבר יש קהילה חסידית הולכת וגדלה, המורכבת ממספר בתי כנסת וישיבות.

בתביעה שהגישו חושפי שחיתויות ביום חמישי האחרון, האשים פול אוליביירה, עוזר מפקח בית ספר לשעבר, את ראש העיר דרק ארמסטד, את נשיאת מועצת בית הספר מרלן ברגהאמר, המפקחת אטיה פרקינס ואנשים נוספים, באנטישמיות בוטה. אוליביירה טוען שהם הדירו יהודים חרדים בכוונה מלהתקבל לעבודה בבית הספר.

"אם זה בית ספר במחוז שלנו, לא אכפת לנו אם זה אדם שחור או אדם שדובר את שפת האיטי שרוצה לעבוד. אבל צריך לעשות כדי שהקהילה שלנו לא תישלט על ידי בחורים עם כובעים גדולים ופאות", אמר ארמסטד, בהתייחס לקהילה החרדית ההולכת וגדלה בלינדן.

בפגישה מוקלטת ב-22 בינואר, עם אוליביירה וברגהאמר, ארמסטד הזהיר כי "לינדן תלך באותה דרך כמו רוסל, אירווינגטון, ניוארק אם לא ננהל את הדבר הזה, וזה מתבטא בשליטה מלאה ומוחלטת את מי אנחנו מקבלים לעבודה".

ברגהאמר שאל אם יש להם נתונים דמוגרפיים על הגזע או האתניות של המועמדים. "אתה כמעט יכול לדעת את זה לפי השם לפעמים" אמר ארמסטד. הוא גם התלונן על עובד תחזוקה שמכר את ביתו למישהו בקהילה היהודית.

הרב מוצן, בכיר באגודת ישראל באמריקה, צייץ ברשת X בתגובה להאשמות: "אנטישמיות מבישה, בוטה. ראש עיריית לינדן, ניו ג'רזי והנהגת מחוז בתי הספר משתפים פעולה כדי להפלות עובדים אורתודוקסים, כדי שהם לא "ישתלטו" על העיר? כמה הפרות של זכויות אזרח אתה יכול לספור בסיפור הזה?".

לאחר הגשת התביעה, אמר ארמסטד לתקשורת המקומית כי הוא לא זוכר שקיים את השיחה הזו וכינה את הטענות "חבורה שלמה של זבל" שבושלה על ידי מישהו שפוטר.

"כולם מוזמנים כאן בלינדן. זה הכוח שלנו", אמר. "לא אכפת לי אם אתה יהודי, שחור, לבן או לטיני. אנחנו מסתדרים היטב בלינדן" אמר.

אנטישמיות ניו ג'רזי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד