י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
בעד ישראל

משפיענים מדרום אפריקה שביקרו בעוטף: "חשוב לראות ממקור ראשון"

משלחת משפיענים מדרום אפריקה ביקרה בישראל כדי להתרשם ולשמוע ממקור ראשון אודות הזוועות של ה 7 באוקטובר והמציאות הישראלית בימים אלו. הביקור התקיים בהובלת משרד התפוצות ומאבק באנטישמיות וביו היתר כלל סיורים בצפון ובעוטף

משפיענים מדרום אפריקה שביקרו בעוטף: "חשוב לראות ממקור ראשון"
ביקור בניר עוז צילום: משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות

משלחת משפיענים מדרום אפריקה ביקרה בישראל כדי להתרשם ולשמוע ממקור ראשון אודות הזוועות של ה-7 באוקטובר והמציאות הישראלית בימים אלו. הביקור התקיים בהובלת משרד התפוצות ומאבק באנטישמיות וביו היתר כלל סיורים בעוטף – שם חוותה המשלחת אזעקה, בצפון הארץ ובכיכר החטופים.

בעוד ממשלת דרום אפריקה טוענת בזדון שישראל מבצעת אפרטהייד ורצח עם, משלחת ייחודית של מובילי דעה, הוגים, אנליסטים, כלכלנים וסופרים ביקרה בעוטף עזה ובצפון המדינה וראתה מציאות אחרת.

"
אנו מאמינים שזה קריטי עבור דרום אפריקאים משפיענים לראות את המצב בישראל ממקור ראשון ולשמוע מגוון רחב של קולות ישראלים. לעתים קרובות מדי, התקשורת והשיח הציבורי הדרום אפריקאי, בראשות ממשלת דרום אפריקה העוינת, מציגים ביטוי חד צדדי, נרטיב שמתעלם מנקודות מבט וחוויות ישראליות, אנו אסירי תודה למשתתפים על כך שיש להם ראש פתוח ועל היותם מוכנים ללמוד את הצד הזה של הסיפור, שמסופר רק לעתים רחוקות בדרום אפריקה", אמר רואן פולובין, היו"ר הלאומי של הפדרציה הציונית האפריקאית.

"הייתי בישראל ב-4 הימים האחרונים ורציתי לחלוק את מה שלמדתי שלדעתי חשוב לכולם. הדבר הראשון ששמתי לב אליו הוא שישראל היא מדינה מפותחת עם אחוז אבטלה נמוך, רמות גבוהות יותר של עושר, נס אמיתי במקום שבו היה מדבר רק לפני 76 שנים. מדינת ישראל השיגה זאת באמצעות דמוקרטיה וחדשנות ותוך כדי ליברליזציה של השווקים, חיזוק  זכויות הקניין וקבלה של אנשים מכל הדתות ומכל מקום בעולם. וזו נקודה חשובה - אין כאן אובססיה לגזע. זאת האומה היחידה במזרח התיכון שמקבלת דתות אחרות, כולל איסלאם. אין כאן דיכוי. מדובר במדינה שאינה מובנת היטב והוצגה בצורה כוזבת בעיתונות הבינלאומית, שכן רבים מהאנשים המדווחים על ישראל מעולם לא היו במדינה או שיש להם מניעים נסתרים, אמר בהקי מלובו.

המשלחת ביקרה בצפון הארץ, במרכז הארץ כולל כיכר החטופים וכן באזור העוטף: בקיבוץ ניר עוז, קיבוץ גבולות שם נפגשו עם בלה, סבתו של יותם חיים ז"ל, תושבת המקום ועם רוני, שורדת נוספת מנתיב העשרה. כמו כן ביקרה המשלחת במתחם נובה, שם חוו אזעקה ורצו למיגונית.

על חווית האזעקה מספר בנג'י שומן, חבר במשלחת מטעם הפדרציה הציונית האפריקאית: "הייתי בישראל בעבר ואפילו ביקרתי בשדרות בצוק איתן. אבל עכשיו זו היתה הפעם הראשונה ששמעתי אזעקה. זו סיטואציה לא נעימה והייתי רחוק מהקבוצה כך שדאגתי לכולם ורציתי לדעת שהם בסדר. בסופו של דבר הסתבר שזו אעזקת שווא, כולם גם מצאו מחסה במיגונית והכל נגמר בשלום. מצד אחד הצטערתי שהם חוו את זה אבל מצד שני זה עזר להם להבין באיזו מציאות הזויה תושבי ישראל חיים".

אבי כהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות שליווה את המשלחת בימים האחרונים: "משרדנו פועל לחיזוק מעמדה הבינ"ל של מדינת ישראל וכחלק ממאמצים אלו, המשרד מביא לישראל משלחות מכל העולם במטרה לחזק את התודעה החיובית למדינת ישראל. השבוע הבאנו לישראל משלחת מדרום אפריקה אשר הגיעה על רקע הדיונים בהאג כנגד מדינת ישראל. מדובר במשלחת של מובילי דעה ומשפיענים. לישראל יש תומכים רבים בדרום אפריקה בקרב האוכלוסייה על אף המשטר העויין. אוכלוסייה רחבה אינה תומכת בקו הרדיקלי ובהצדקת הטרור החמאסי שמוביל השלטון. ביקורים מהסוג הזה יסייעו בטווח הארוך למדינת ישראל, גם אל מול מדינות אלו".

דרום אפריקה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד