י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
"לשמור על החוק"

נתניהו על האלימות במירון: "תמונות קשות, מצפה מהמשטרה לחקור"

ראש הממשלה התייחס לאלימות המשטרה נגד מתפללים במירון וקרא לחקור את ההתנהלות: "צפיתי אמש בתמונות הקשות מהר מירון שזיעזעו את כולנו. אני מצפה מהמשטרה לחקור את המקרה", אמר נתניהו

נתניהו על האלימות במירון: "תמונות קשות, מצפה מהמשטרה לחקור"
האלימות המשטרתית במירון צילום: מתוך התיעודים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שני) לאלימות הקשה שהפעילה אמש המשטרה בהר מירון בנסיון לשמור על הר מירון שטח סטרילי בהתאם להכרזתו כשטח צבאי סגור.

נתניהו אמר: "צפיתי אמש בתמונות הקשות מהר מירון שזיעזעו את כולנו. אני מצפה מהמשטרה לחקור את המקרה כדי למנוע פגיעה מיותרת באזרחים וקורא לכל אזרחי ישראל לשמור על החוק ולפעול לפי הנחיות גורמי הביטחון".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב גם הוא לאלימות המשטרתית ואמר אמש: "התמונות הקשות של דחיפות והפעלת כוח מוגזמת במירון מחייבות גינוי ובדיקה מעמיקה. גם אם המאמינים שהגיעו עברו על ההנחיות, תוך התעלמות מהסכנה הביטחונית, אסור להגיע לפעולות כמו אלו שראינו.

שוטרי משטרת ישראל פועלים 24/7 מזה תקופה ארוכה כדי לשמור על הביטחון האישי והציבורי בעת מלחמה, וכולנו מחזקים אותם. אבל אסור שהשמירה על הסדר הציבורי - תהפוך לאלימות בחסות החוק", כך גנץ.

כזכור, בסרטונים שהופצו ברשת תועדו שוטרים נוהגים באלימות קשה נגד מתפללים שעלו היום להר מירון, חרף ההחלטה שלא לקיים את ההילולה בעקבות המצב הביטחוני בצפון. באחד התיעודים נראה שוטר דוחף בעוצמה קשיש חרדי, בתיעוד נוסף נראה שוטר מג"ב מצע ירי באוויר.

אמש, אחרי התיעודים האלימים ושורת התקריות החריגות במירון, המשטרה הודיעה כי הרחיקה את השוטר שתועד דוחף בעוצמה קשיש חרדי סמוך לציון הרשב"י. לטענת המשטרה, 19 שוטרים נפגעו כתוצאה מאלימות ופונו לבי החולים.

בתוך כך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח אמש עם מפקד מג"ב ניצב בריק יצחק. השניים סיכמו כי השוטר שהטיח באכזריות אדם מבוגר לרצפה, השוטר שירה באוויר והשוטרת שהכתה אישה מבוגרת במהלך האירועים במירון, יושעו עד לסיום הבירור

"החל מאתמול בשעות הערב פועלת משטרת ישראל במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון לשם שמירה על הסדר ומימוש החוק וצו האלוף שנועדו לשמור על בטחון הנוכחים", מסרה אמש המשטרה.

לטענת המשטרה, "החל משעות הבוקר אלפי אנשים הגיעו לאזור מתחם הקבר תוך שהם מפרים את צו אלוף פיקוד העורף ואת החוק, מתעמתים עם שוטרים וגורמים נזקים לרכוש שהוצב במקום לשם שמירה על בטחונם". עד כה הורחקו מההר מעל ל-1000 אנשים לא מורשים ועוד אלפים נחסמו בכבישים המובילים לאתר.

בנימין נתניהו הר מירון אלימות המשטרה ל"ג בעומר במירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד