י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
הקים עולה של תורה

ראש הישיבה מאלעד שנפצע קשה נפטר בבית החולים

הגאון רבי מרדכי ברוידא זצ"ל ראש ישיבת 'בית אליהו' באלעד הלך לעולמו לאחר שנפצע בתאונת דרכים לפני כשבועיים והוא בן 83 בפטירתו. הקים עולה של תורה והרביץ תורה. 'בחדרי' עם קווים ראשונים לדמותו

ראש הישיבה מאלעד שנפצע קשה נפטר בבית החולים
הגאון רבי מרדכי ברוידא זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים שיבא בתל השומר מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו לשמי רום של הגאון רבי מרדכי ברוידא זצ"ל ראש ישיבת 'בית אליהו' באלעד שהלך לעולמו לאחר שנפצע בתאונת דרכים לפני כשבועיים והוא בן 83 בפטירתו. 

לפני כשבועיים נפצע ראש הישיבה בתאונה בעת שנסע במונית במחלף בר אילן הוא פונה לבית החולים שם הידרדר מצבו ולמגינת לב נפטר לבית עולמו.

הצלהזירת התאונה לפני כשבועייםצילום: הצלה

המנוח זצ"ל נולד בי"ג אב ת"ש לאביו הגאון רבי אוריה ברוידא זצ"ל רבה של גבעתיים ולאמו מרת שרה ע"ה. 

אביו, הגאון הצדיק ר' אוריה זצ"ל מטלז-ליטא שמש בקודש כרבה של גבעתיים למעלה מארבעים שנה פעל במסירות נפש לכל דבר שבקדושה ובפרט למען החינוך החרדי מיסד ונשיא ישיבת "בית-אליהו".

בבחרותו למד בישיבה לצעירים 'אור ישראל' בפתח תקווה, לאחר מכן נכנס להיכלה של ישיבת פוניבז' שם קנה את תורתו מרבו מנהיג הציבור החרדית מרן ראש הישיבה הרב שך זצ"ל בעל ה'אבי עזרי' אליו היה דבוק כל חייו. 

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת שרה לאה שתחי' בתו של הגאון רבי אליעזר לאפיאן זצ"ל בנו של מרן המשגיח דכפר חסידים הגאון הצדיק רבי אליהו לאפיאן זצ"ל בעל ה'לב אליהו' וחתנו של הגאון רבי משה יהודה שניידר זצ"ל ראש הישיבה בלונדון. 

לאחר חתונתו הרביץ תורה ויראה בישיבת שניידר בלונדון, וכן שימש כראש קיבוץ בישיבת הנגב בנתיבות. 

הקים את ישיבת 'בית אליהו' בקרית ישמח משה בגני תקווה ושם הרביץ תורה ויראה. בישיבה שהקים כיהנו בין היתר המשגיח רבי דן סגל וכן הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק ראש ישיבת 'מאור התלמוד' שלמד בכולל.

ברבות השנים לפני חצי יובל שנים הגיע לעיר אלעד שם הקים את ישיבת 'בית אליהו' שהעמידה אברכים רבים והייתה הישיבה הראשונה באלעד. כמו כן הקים את ישיבת 'היכל אליעזר' באלעד שהעמידה תלמידים רבים.

בעיר אלעד היה דמות מופת למען הרבצת תורה ועמלה והיה מהדמויות הרוחניות הבולטות בעיר. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים, בנות חתנים וצאצאים. 

הלויותו תצא היום (שני) בשעה 13:30 בצהריים מישיבת בית הלל ברחוב דמשק אליעזר לבית החיים פוניבז' שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב מרדכי ברוידא אלעד ישיבת בית אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד