י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
מזכים חיילים

הסבא ביקש להניח תפילין שנתרמו לזכרו של נכדו שנפל בעזה

זוג התפילין שתרמו לזכרו של החייל אליהו אמסלם הי"ד שנפל בעזה, ריגשו את סבו שביקש שיניחו לו את זוג התפילין: "אני מרגיש את אליהו"

הסבא ביקש להניח תפילין שנתרמו לזכרו של נכדו שנפל בעזה
הסבא מניח תפילין צילום: ארגון צל"ש

הרב פרץ איינהורן, יו"ר ארגון צל"ש (צבא לשם שמיים) וחיים הלפינגר, מנכ"ל הקרן לעזרה הדדית רעננה, הגיעו לביקור תנחומים אצל משפחת אמסלם ששכלו את בנם סמ"ר אליהו (אלי) חיים אמסלם, הי"ד שנפל בצפון רצועת עזה והעניקו לבני המשפחה זוג תפילין שנתרמו לעילוי נשמתו. לאחר שהמשפחה תקום מהשבעה, התפילין יגיעו לחייל שרוצה להתחיל להניח תפילין בקביעות ועדיין אין לו זוג תפילין משלו.

התפילין ניתנו כחלק ממבצע חלוקת תפילין לעילוי נשמת הנופלים והנרצחים אותו התחילו בארגון צל"ש והקרן לעזרה הדדית רעננה מתחילת המלחמה.

"דודו של אליהו שהגיע במיוחד מצרפת להשתתף בהלוויה ולהיות קרוב לבני משפחתו בימי השבעה בדיוק שאל אם יש תפילין להניח", סיפר הרב פרץ איינהורן, והוסיף, "אמרנו לדודו של אליהו שבדיוק הבאנו תפילין שנתרמו לעילוי נשמתו של אליהו, הוא נורא התרגש ומיד הניח אותם".

אף עין לא נותרה יבשה כאשר גם סביו של אליהו שנוכח במקום וראה את התפילין, ביקש שיניחו לו גם את זוג התפילין לזכר נכדו. כשהתפילין מונחים עליו, הסב בכה מהתרגשות ואמר שהוא מרגיש את אליהו, הי"ד.

הסבא מניח תפילין צילום: ארגון צל"ש

בארגון צל"ש אמרו כי במסגרת מבצע חלוקת תפילין כבר חולקו למעלה מ-200 זוגות תפילין לחיילים שלא הניחו עד כה תפילין כשהמטרה להנציח את כל הנרצחים החל מאירועי ה-7 לאוקטובר.

הרב פרץ איינהורן הסביר מדוע הארגון בחר במבצע חלוקת זוגות תפילין לעילוי נשמת הנרצחים והנופלים "מדובר בפרויקט הנצחה חשוב ומבורך שבו אנחנו מנציחים את הנרצחים ומצד שני מזכים חיילים שרצו להניח תפילין ולא היה באפשרותם לרכוש זוג תפילין, זה חיבור של המשכיות וכוח לעם ישראל במיוחד בשעת מלחמה".

באדיבות המשפחהאליהו אלי חיים אמסלם הי"דצילום: באדיבות המשפחה

"זוג התפילין עם ההקדשה של הריקמה התפורה על התפידנית, זאת נחמה גדולה למשפחות השכולות והכואבות כל כך, יש מי שימשיך את זכרונו של הנפטר יום יום בעת הנחת התפילין לעילוי נשמתו. החיבור בין המשפחות לאותם חיילים שקיבלו על עצמם להתחיל להניח תפילין לעילוי נשמת בנם, זה חיבור מרגש במיוחד" סיכם הרב פרץ איינוהרן.

הנחת תפילין מלחמת חרבות ברזל אליהו אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד