י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
התייחסה לפעולה ברפיח

הפרקליטה הצבאית הראשית חושפת: כ-70 חקירות מצ"ח מתחילת המלחמה

האלופה יפעת תומר-ירושלמי התייחסה לפעולה ברפיח: "פרטי האירוע עדיין מצויים בבדיקה, אנו מחוייבים למצותה". עוד הוסיפה: "צה"ל מצר על כל פגיעה בבלתי מעורבים"

הפרקליטה הצבאית הראשית חושפת: כ-70 חקירות מצ"ח מתחילת המלחמה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, התייחסה הבוקר בכנס לשכת עורכי הדין באילת לתקיפה אמש ברפיח שלפי דיווחים גרמה למותם של עשרות עזתים. 

"מטבע הדברים, במלחמה בהיקף ובעצימות שכאלה, קורים גם אירועים קשים. פרטי האירוע עדיין מצויים בבדיקה, ואנו מחויבים למצותה עד תום", אמרה.

האלופה הוסיפה: "צה"ל מצר על כל פגיעה בבלתי מעורבים במהלך המלחמה. במלחמה מתרחשים גם אירועים בהם עולה חשד להפרות של דיני הלחימה ופקודות הצבא. אולם, אלה הם חריגים שאינם מעידים על הכלל, ואין בהם כדי ללמד על מדיניות החורגת מן הדין. ההפך הוא הנכון – חשדות אלה נבדקים באופן יסודי ונחרץ".

תומר-ירושלמי דיברה על מנגנוני הבדיקות והחקירות בצה"ל: "מדובר במנגנונים מקצועיים ועצמאיים. הם מונחים מקצועית על-ידי הפרקליטות הצבאית, ואינם כפופים לשרשרת הפיקוד המעורבת בלחימה. גופים אלה משרתים אנשי מקצוע בכירים ומנוסים, בעלי יכולת מוכחת לבדוק ולחקור אירועים אופרטיביים, באופן מקיף ויסודי", אמרה.

האלופה הוסיפה: "בשלב זה אוכל לציין כי עד כה נפתחו כ-70 חקירות מצ"ח בגין אירועים שהעלו חשד לעבירות פליליות. במסגרת חקירות אלו נמנות גם הטענות שהועלו ביחס לתנאי הכליאה במתקן המעצר 'שדה תימן', ולמותם של עצורים תחת משמורת צה"ל. אנו מתייחסים לטענות אלה ברצינות רבה, ופועלים לבירורן".

מלחמת חרבות ברזל יפעת תומר-ירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד