י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
מגעים בין המדינות

החברים החדשים של פוטין – הטליבאן

משרד החוץ הרוסי המליץ בפני הנשיא פוטין, להוציא את הארגון השולט באפגניסטן מרשימת ארגוני הטרור. רוסיה הכירה בטליבאן כארגון טרור בשנת 2003

החברים החדשים של פוטין – הטליבאן
לוחמי טליבאן באפגניסטן צילום: צילום מסך

משרד החוץ של רוסיה ומשרד המשפטים המליצו היום (ראשון) בפני הנשיא ולדימיר פוטין להוציא מרשימת ארגוני הטרור את הטליבאן, הארגון הקיצוני שמפר זכויות אדם ברגל גסה שהשתלט על אפגניסטן עם נסיגת הכוחות האמריקנים בשנת 2021, כך דיווח אלכס נירנבורג.

על פי הדיווח, את הרמז לכך שטליבאן ורוסיה בדרך לנרמול יחסים, סיפק לאחרונה ראש תחום אסיה במשרד החוץ של רוסיה זמיר קבולוב שאמר בריאיון לסוכנות הידיעות "טאס": "טליבאן הוא כבר לא האויב של רוסיה. היחסים בינינו לבין הארגון האפגני בעלייה למרות הגבלות פוליטיות מסויימות".

קבולוב המשיך: "המהלך של הוצאת הטליבאן מרשימת ארגוני הטרור הוא חובה מבחינתנו. בלי זה לא אי אפשר יהיה לדבר על הכרה עתידית בארגון. כל השיקולים דווחו להנהגה העליונה של רוסיה". נראה שהעובדה כי טליבאן פועל להוצאת הנשים מהמרחב הציבורי האפגני ומבצע מעשי רצח ראוותניים כדי להפחיד את האוכלוסייה, אינן מטרידות בשלב זה את הרוסים שבעצמם מפרים זכויות אדם באופן שיטתי.

רוסיה הכירה בטליבאן כארגון טרור בשנת 2003, אולם לאחר ההשתלטות החוזרת של הארגון על אפגניסטן לפני כשלוש שנים, נציגי הארגון ביקרו פעמים רבות ברוסיה. במרץ 2022 כוננו יחסים דיפלומטיים בין רוסיה לאפגניסטן, כשהמגעים לכך התקיימו בין רוסיה לבין הטליבאן.

טליבאן אפגניסטן רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד