י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
בדיון החסוי

איזנקוט: נכון להגיע לסיום הלחימה ברפיח ולקדם עסקה

השר גדי איזנקוט מסר סקירה לחברי ועדת החוץ והביטחון בכנסת במהלכה אמר כי "הלחימה בחמאס תימשך עוד שנים ארוכות ולכן לא נכון לדבר במונחים של שחרור חטופים וסיום המלחמה"

איזנקוט: נכון להגיע לסיום הלחימה ברפיח ולקדם עסקה
השר גדי איזנקוט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חבר קבינט המלחמה, גדי איזנקוט, התייחס להתקדמות המלחמה ולמגעים לעסקת חטופים במהלך סקירה שנתן לחברי ועדת החוץ והביטחון בכנסת בדיון חסוי. 

איזנקוט טען בדבריו: "חמאס מחדש את כוחו. הלחימה בו תימשך עוד שנים ארוכות ולכן לא נכון לדבר במונחים של שחרור חטופים וסיום המלחמה. מה שנכון בעזה זה להגיע לסיום לחימה ברפיח, ובמקביל להתקדם בעסקת חטופים ולעצור את האש לכמה זמן שידרש".

איזנקוט הוסיף כי "יש קונצנזוס בקבינט המלחמה על הדחיפות בשחרור החטופים. כמו שעצרנו להפוגה בפעם הקודמת, נוכל להפסיק את המלחמה ולחזור - ככל שיידרש כדי להשיג את מטרות המלחמה". על הקבינט המדיני ובטחוני אמר: "הוא מתפזר ולא ממלא את ייעודו", כך לפי "כאן 11". 

איזנקוט התייחס לנושא ועדת חקירה ממלכתית: "צריך לדבר גם על חידוש האמון עם הציבור בהקדם האפשרי, זה מרכיב הכרחי בביטחון הלאומי. אני מזמין את עצמי שעבודת הוועדה תתחיל מהתאריך בו התחלתי כרמטכ"ל. ברור שצריך לבדוק לאחור גם את הקונספציה ואני מחיל את זה גם על עצמי".

גדי איזנקוט ועדת חוץ ובטחון מלחמת חרבות ברזל ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד