י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
רגע לפני הדיון

הישג לקבוצה הדורשת להגן על האינטרסים של ישראל

בזכות מאבק עיקש שמנהלת קבוצה של מעל 58 אלף אזרחים ישראלים המתנגדים לאישור התקנות החדשות של ארגון הבריאות העולמי המאיימות על ריבונות מדינת ישראל. הוחלט בכנסת ללמוד את התקנות החדשות לעומקן על מנת להגיש התנגדויות לארגון הבריאות העולמי

הישג לקבוצה הדורשת להגן על האינטרסים של ישראל
ארגון הבריאות העולמי צילום: שגרירות ישראל למוסדות האו״ם בג׳נבה

הישג מרשים לקבוצה הדורשת להגן על האינטרסים של מדינת ישראל והאזרחים מפני אישור התקנות החדשות של ארגון הבריאות העולמי: רגע לפני הדיון בג'נבה, התכנסה ועדת החוקה בכנסת והחליטה לבחון את התקנות לעומקן ולהגיש הסתייגויות.

מהתקנות החדשות עולה חשש כי הן יעניקו לארגון הבריאות העולמי סמכויות נרחבות ביניהן הסמכויות להכריז על אירועי חירום בריאותיים עולמיים, וכך ישראל תאבד את ריבונותה לנקוט בצעדי חירום במקרה של איומי בריאות עולמיים. כמו כן, יוכל במקרה כזה ארגון הבריאות להכריז לדוגמא על חשש ממגיפה ברצועת עזה להורות על לחץ בינ''ל להפסקת אש".

הלוביסטית היידי מוזס, מובילת המאבק נגד אישור התקנות: "אני שמחה שהצלחנו ברגע האחרון לגרום לממשלה לקיים דיון ראשון על משמעות התקנות ולהבין את הסכנה שיש בהן עבור מדינת ישראל".

קבוצה של מעל 58 אלף אזרחים ישראלים המתנגדים לאישור התקנות החדשות של ארגון הבריאות העולמי, המאיימות על ריבונות מדינת ישראל ועל עצמאות אזרחיה, הצליחה לאחר מאבק עיקש להביא בחמישי האחרון לוועדת חוק חוקה ומשפט חברי כנסת, נציגים ממשרדי הבריאות והחוץ, משפטנים, יועצים אסטרטגיים ואזרחים מודאגים ובדקה האחרונה לפני כנס הארגון שייערך היום – יום שני, להביא את משרד הבריאות ומשרד החוץ לבחון את השינויים בתקנות לעומקם ולהגיש הסתייגויות.

מסתבר שהכנסת ומשרדי הממשלה לא מכירים את הסעיפים הבעייתיים בתקנות החדשות ועל מה תתחייב המשלחת הישראלית להצביע בעקבות השינויים המוצעים. מוזס הצליחה לשכנע חברי כנסת על הסכנות שבאישור התקנות החדשות, ובעקבות דרישתה התכנסה כאמור בחמישי ועדת החוקה בהובלה ח''כ שמחה רוטמן לדיון איכותי על התקנות החדשות שמבקש לאשר ארגון הבריאות העולמי ההשלכות על המדינה. בדיון השתתפו ח''כ אריאל קלנר (ליכוד) סגן יו''ר הכנסת ניסים ואטורי (ליכוד), טלי גוטליב (ליכוד), לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית), אברהם בצלאל (ש"ס).

עוד השתתפו אחראית לבריאות הציבור – ד''ר שרון פרייס, מנהל אגף יחסים בינ''ל במשרד הבריאות ונציג ישראל המועמד לתפקיד בוועד המנהל של הארגון ד"ר אשר שלמון ונציגים נוספים ממשרדי הבריאות ומשרד החוץ בנוסף נכחו בוועדה עו''ד אלפרד שוורץ, עו''ד אירית ינקוביץ, ד"ר סורין שפירא, רועי הרשברג, המנכ''ל שמואל שעיה ונוספים, בין האורחים הבינ''ל – הסנאטור האמריקאי רון ג'ונסון המייצג 49 סנאטורים בבית הנבחרים העליון אשר מתנגדים לשינויים הללו, נציג ארגון הבריאות מישל טיירן, עו''ד המומחה לנושאי WHO פיליפ קרוזה (שוויץ), דר' הלן לאנסן (אסטוניה).

כמו כן השתתף הפובליציסט פרנק גפני אשר קיים את האירוע המכונן "the sovereignty summits" (פסגת הריבונות) בה נאמו נציגי פרלמנט יותר מ-40 מדינות אשר קראו לשיתוף פעולה בינ''ל כדי להגן על האינטרסים של המדינות והאזרחים מפני השינויים בארגון הבריאות העולמי – ח"כ אריאל קלנר נאם נאום מרגש וזכה למחיאות כפיים בפסגה בארה''ב.

נציגי המתנגדים התייחסו בדיון גם לכך שארגון הבריאות העולמי נשלט על ידי רוב מדינות העולם ובהן עשרות מדינות עויינות לישראל או לכל הפחות לא רוצות בטובתה. נגד ישראל עומדות יותר החלטות בין לאומיות המבקרות את מעשינו מאשר נגד כל יתר מדינות העולם גם יחד ולכן קיים חשש לאכיפה בין לאומית סלקטיבית נגד ישראל.

כאמור, היום יוצג בג'נבה הנוסח האחרון של ההתקנות ועליו יבקשו לקבל את הסכמת המדינות תוך 10 חודשים.

היידי מוזס: "אני שמחה שהצלחנו ברגע האחרון לגרום לממשלה לקיים דיון ראשון על משמעות התקנות החדשות של ארגון הבריאות הבינלאומי, ולהבין את הסכנה שיש בהן עבור מדינת ישראל. רק בזכות הדיון הזה הוחלט כי מדינת ישראל  תקדם התנגדותה לאישור התקנות וזו בשורה חשובה עבור כל עם ישראל".

ארגון הבריאות העולמי משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד