י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
החלטה היסטורית

יהודים נפגעי אנטישמיות בעולם יוכרו כנפגעי פעולות איבה

ממשלת ישראל קיבלה היום החלטה להכיר בנפגעי אנטישמיות בעולם כנפגעי פעולות איבה. יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל: "ההחלטה מעצימה את הערבות ההדדית ושותפות הגורל שבין מדינת ישראל לעם היהודי על כל תפוצותיו"

יהודים נפגעי אנטישמיות בעולם יוכרו כנפגעי פעולות איבה
ריסוס גרפיטי צילום: unsplash

על רקע הגל האנטישמי ברחבי העולם בצל מלחמת חרבות ברזל ממשלת ישראל קיבלה היום החלטה להכיר בנפגעי אנטישמיות בעולם כנפגעי פעולות איבה. בהסתדרות הציונית העולמית מציינים כי מה-7.10 נרצחו ברחבי העולם 9 יהודים בתקריות אנטישמיות וחל זינוק של מאות אחוזים בתקיפות יהודים.

נזכיר כי בשנת 2022, פנה יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, ומי שכיהן אז גם בתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית לארץ ישראל במכתב בקשה לראש הממשלה דאז להנציח באופן רשמי את נרצחי הפיגועים על רקע אנטישמי ברחבי העולם.

"מדובר בחיבור דמים זועק וברור" כתב אז חגואל לראש הממשלה דאז נפתלי בנט והוסיף "אל לנו לשכוח את אחינו בתפוצות שנרצחו אך ורק בשל היותם בני העם היהודי. יש לפעול להכרה רשמית של מדינת ישראל בנרצחי ונפגעי פיגועי האנטישמיות בעולם, כחללי פעולות האיבה. עלינו לזכור אותם בטקסים ממלכתיים של מדינת ישראל, ולפעול כי יהיו חלק בלתי נפרד מהזיכרון הלאומי וההתייחדות המשותפת. זוהי חובתנו עבור אחינו היהודים".

בממשלה הנוכחית בהובלת שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי, הקימה הממשלה וועדה מיוחדת להנצחת יהודים שקיפחו את חייהם בשל יהדותם בפעולות איבה על רקע אנטישמי בתפוצות. הוועדה, הגישה את מסקנותיה לממשלת ישראל והיום, אימצה ממשלת ישראל את המלצות הוועדה. 

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אמר: "זהו יום היסטורי שמעצים את הקשר הבלתי ינותק בין כל חלקי העם היהודי למדינת ישראל. כולנו עדים לגל האנטישמיות הקשה שפוקד את יהדות התפוצות, בייחוד מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל'. אחינו בתפוצות שותפים לגורל העם בישראל ולהיפך. ההחלטה להנציח את היהודים בתפוצות שנרצחו על רקע אנטישמי, מעצימה את הערבות ההדדית ושותפות הגורל שבין מדינת ישראל לעם היהודי על כל תפוצותיו".

חגואל הוסיף: "אני מברך את ממשלת ישראל, שר התפוצות, מנכ״ל משרד התפוצות ואת קרן רודרמן לקידום החקיקה על אימוץ ההחלטה ההיסטורית הזאת. עם אחד, גורל אחד, זיכרון אחד ועתיד אחד".

יעקב חגואל מלחמת חרבות ברזל השר שיקלי אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד