י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
שבוע אחרי התקרית

הנשיא הזמני של איראן תקף את ישראל והתגאה בשיגור הטילים

מוחמד מוחבר, מחליפו של איברהים ראיסי שנהרג בהתרסקות המסוק, התגאה שלמרות מתקפת הטילים על ישראל לא חל שינוי בכלכלה. השבוע ייפתח חלון ההרשמה למועמדים בבחירות לנשיאות שייערכו ב-28 ביוני

הנשיא הזמני של איראן תקף את ישראל והתגאה בשיגור הטילים
שריפת דגל ישראל באיראן צילום: באדיבות המצלם

הנשיא הזמני של איראן מוחמד מוחבר נשא היום את הנאום הראשון שלו בפרלמנט האיראני, שבוע אחרי ההכרזה על מותו של הקודם איברהים ראיסי, שנהרג בהתרסקות מסוק. מוחבר יכהן רק עד בחירת נשיא חדש בסוף יוני.

הוא ניצל את נאומו לתקוף את ישראל והתגאה על מתקפת הטילים והכטב"מים על ישראל בחודש שעבר, ובכך שאיראן צלחה אותה בלי לספוג אחר כך נזק ממשי.

בנאומו הדגיש מוחבר כי כלכלת איראן נותרה יציבה במהלך כהונתו של ראיסי למרות הפעולות הצבאיות שנקטה כשתקפה מטרות בעיראק בפקיסטן ובישראל. "שלוש מדינות הותקפו. תקפנו את ישראל, ובבוקר שלמחרת כשאנשים התעוררו הם גילו שהמספרים והמדדים נותרו בעינם, שוויו של המטבע הקשה נשאר כפי שהוא, האינפלציה לא השתנתה, הנזילות הייתה אותו הדבר והשווקים מלאים בכל מה שאנשים צריכים", אמר מוחבר.

כעת ייערכו הבחירות לנשיאות ב-28 ביוני הקרוב, מי שירצה יוכל להציג את מועמדותו. עם זאת, יש תנאים לא פשוטים, והמנהיג העליון חמינאי, יבחן את המועמדים, וצפוי לפסול את חלקם. בווינט דווח כי פרשנים מעריכים כי יש אפשרות שהנשיא הזמני מוחבר יהיה אחד המועמדים בבחירות.

 

 

 

איראן התרסקות המסוק של נשיא איראן מוחמד מוחבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד