י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
צפו בתיעוד

במעמד אלפים: הרב גרוסמן הדליק את עיר הקודש צפת

אלפי תושבי עיר הקודש צפת נהרו ביום ראשון ל"ג בעומר אל חצר העירייה, שם נערכה ההדלקה המרכזית בראשות חברי מועצת הרבנות הראשית, רב העיר הגאון רבי שמואל אליהו ורבה של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שהעלו יחדיו את האבוקה לכבודו של רשב"י

במעמד אלפים: הרב גרוסמן הדליק את עיר הקודש צפת
הגרי"ד גרוסמן בהדלקה בצפת צילום: באדיבות המצלם

כמסורת משנים עברו ציבור גדול נאסף בעיר הקודש צפת בדרכו להר מירון, ושם העלה מדורה לזכרו של רשב"י שהאיר את כל גליל העליון בדורו ורבים מתלמידיו ובני האידרא קדישא חיו ופעלו במקום ואף נטמנו באזור.

ראש העירייה הנבחר יוסף חיים קקון הזמין את מורו ורבו הגרי"ד גרוסמן להעלות השנה את האש במדורה המסורתית ואלפים רבים מבני העיר נהו למקום מתוך התרגשות ושמחה של מצווה.

הגרי"ד גרוסמן שבזמן האחרון עקב חולשה כמעט ולא יצא מביתו, אמר כי "לכבודו של רשב"י יש להתאמץ", ועשה את דרכו לעיר הקודש. בנאומו אמר הגרי"ד כי "השנה לנוכח המצב המתוח שאין ביכולת ואפשרות להגיע להר מירון, רשב"י נמצא איתנו בכל מקום".

הוא קרא פרקי תהילים ותפילת "אחינו", לשלום החיילים, השבויים והחטופים ואחר כך נשמעו פרקי שירה וזמרה לכבוד המקום והמאורע. ואחר כך העלה את האש במדורה המיוחדת כשהקהל הקדוש מריע ושר בקול גדול ובהתרגשות ייחודית.

הנואמים עמדו על כך שרבי שמואל אבו התחיל את המסורת של התהלוכה עם ספר התורה לציונו של רשב"י לפני קרוב למאתיים שנה. "אנחנו ממשיכים לחגוג ולשמוח עם התורה בבירת הגליל. נכון שהשנה אנחנו לא יכולים להגיע למירון, אבל אנחנו כן יכולים להמשיך להשפיע ולהאיר מכאן, מצפת, על כל הגליל. ואנחנו עושים ונמשיך לעשות את זה".

יוסי קקון ראש העיר אומר כי "היתה לי את הזכות הגדולה להדליק את מדורת ל"ג בעומר לכבודו של רשב"י יחד עם מורי ורבי אוהב ישראל, נשיא ומייסד מוסדות 'מגדל אור' חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של מגדל העמק רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א". בדבריו הודה למועצה הדתית והעומד בראשה הרב נהוראי לחיאני על ארגון והפקת האירוע.

עוד שעה ארוכה נמשכו הריקודים לקול הצלילים לזכרו של רשב"י בעיר הקודש צפת.

הרב יצחק דוד גרוסמן צפת יוסי קקון הרב שמואל אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד