כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
התייחס לסעודיה

ראש המל"ל: "לא יודע אם יושג 'נצחון מוחלט' בשלושה חודשים הקרובים"

ראש המל"ל הנגבי התייחס לנורמליזציה מול סעודיה ואמר: "הדבר הבעייתי זה המלחמה ברצועה". על האפשרות לרגיעה בעזה: "תתאפשר רק אחרי 'ניצחון מוחלט'. אני לא יודע אם הוא יושג בלוח הזמנים שיש לנו להשיג הסכם"

ראש המל"ל: "לא יודע אם יושג 'נצחון מוחלט' בשלושה חודשים הקרובים"
צחי הנגבי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס בכנס INSS לאפשרות שתהיה נורמליזציה עם סעודיה, ואמר: "ניצחון מוחלט? אני לא יודע אם הוא יושג בלוח הזמנים שכרגע מדברים על הנורמליזציה - שזה בערך חודש, חודשיים, שלושה מקסימום, לפי העונה הפוליטית בארה"ב".

לפי "ווינט", הנגבי הוסיף כי הוא "חושב שאחרי רפיח יהיה מעבר ממערכה אסטרטגית, עם כל העוצמות כפי שהופגנו לאורך הזמן, למה שנקרא על ידי הצבא שלב ג' של המלחמה, שזה סוג אחר. אז אם את זה הסעודים יודעים לבלוע, אני חושב שגם זה יקדם אותנו". 

כשנשאל מה מעכב את ההסכם אמר: "מה שיותר בעייתי נראה לי זה הסיפור של המלחמה בעזה, כי אם פה תהיה דרישה שצה"ל יֵצא מעזה והחמאס למעשה יחזור לשלוט שם, זה יהיה מאוד קשה. רגיעה בעזה תתאפשר אחרי ניצחון מוחלט".

הנגבי הוסיף גם כי "המטרה המרכזית היא שמעזה לא יהיה איום. זאת משימה אפשרית, שאפתנית ולא יומרנית".

"הנשיא ביידן שותף לאמירה שלנו שלא יכולה להיות אחיזה של חמאס בגרונות של שני מיליון פלסטינים. אנחנו לא מצליחים לשכנע את התקשורת ש'היום שאחרי' לא יכול לעמוד בפני עצמו, זה צריך להיות היום שאחרי חמאס", אמר.

צחי הנגבי סעודיה מלחמת חרבות ברזל INSS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד