כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
במליאת הכנסת

נתניהו: "דוחה את השקר כאילו אני לא נותן לצוות המו"מ מנדט"

ראש הממשלה נתניהו בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת: "אם נכנע הרצח יחזור על עצמו, לא נחזיר את החטופים וניתן ניצחון אדיר לטרור. לא מוכן להיכנע ולסיים את המלחמה לפני השלמת כל יעדיה. גיבורינו לא נפלו לשווא" | הנאום המלא

נתניהו: "דוחה את השקר כאילו אני לא נותן לצוות המו"מ מנדט"
נתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שני) במסגרת דיון 40 חתימות במליאת הכנסת ואמר: "לפני כמה ימים הייתי בפיקוד צפון עם כוחותינו וימים אחדים לפני כן הייתי בפיקוד דרום עם כוחותינו. ראיתי את הרוח האיתנה של המפקדים שלנו. לך עד הסוף, את זה אני שומע מהחיילים, מהקצינים. איזו עוצמה, איזו דביקות במשימה? ראיתי את הנחישות שלהם להשלים את המשימה להשיג ניצחון על חמאס להשיב את כל מטופינו ולהבטיח שעזה לא תהווה איום על ישראל, ולהחזיר את תושבי הצפון לבתיהם". 

נתניהו הוסיף: "אני שומע את הקולות שכופרים בצורך להשיג את הניצחון. הניצחון היה ונשאר יעד מרכזי שלנו. אני שומע כאן ובאולפנים את קולות הדכדוך שאומרים אין אפשרות לנצח? כל מיני גנרלים לשעבר שהופכים להיות פרשנים בהווה, כל מיני פוליטיקאים שהציבור דחה אותם. אם אתם רוצה דכדוך – תקשיבו לאולפנים. אם אתם רוצים עוצמה – תקשיבו ללוחמים". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום 40 חתימות בכנסת צילום: ערוץ כנסת

ראש הממשלה סיפר: "הבוקר שוב נפגשתי עם המשפחות של החטופים. עם המשפחות היקרות של החיילות היקרות שלנו. לפני כמה ימים צפינו בסרטון מזעזע שמתעד את חטיפת החיילות היקרות שלנו. הלב נקרע מהסיפור האישי של כל החטופים והחטופות. הם תמיד בליבנו ותמיד בראש מעייננו. והים כשנפגשתי איתם והסתכלתי להם בעיניים הבטחתי להם שלא ארפה מהמאמץ להשיב את כולם הביתה את החיים והחללים. 

אני דוחה מכל וכל את השקר הנתעב כאילו אני לא נותן לצוות המשא ומתן את המנדט שהוא מבקש ולא נענה לבקשות שלו. מסוף דצמבר ועד עכשיו קיבלתי 5 פניות של צוות המשא ומתן אליי להרחיב את המנדט ולהגמיש את התנאים ונעניתי לכל הבקשות. התדריכים השקריים שחוזרים על עצמם שאנחנו המכשול הם ספין שקרי שלא רק פוגע במשפחות אלא מרחיק את השחרור ופוגע במשא ומתן. במקום שהלחץ יהיה מופנה כלפי סינואר הוא מופנה כלפי ממשלת ישראל, שמתבקשת שוב ושוב לעשות עוד ויתור ועוד ויתור. אז מדוע שסינואר ייכנס ללחץ? הוא יושב בבונקר שלו ושמח שעושים בשבילו את העבודה. את הלחץ צריך להפגין בכיוון הנגדי נגד החמאס. ואני עושים זאת. אנו נלחמים בעוצמה בצפון הרצועה, במרכזה, ברפיח. למרות המאמץ העליון שלנו שלא לפגעו בבלתי מעורבים קרתה תקלה אתמול ברפיח ואנו חוקרים את זה. אצלנו כל בלתי מעורב שנפגע זה טרגדיה – אצל חמאס זה אסטרטגיה". 

עוד אמר: "הלחץ שמופנה מבית ומחוץ כלפי ממשלת ישראל להחזיר את החטופים רק מקשיח את עמדותיו של סינואר. אני לא מוכן להיכנע ולהתקפל ולסיים את המלחמה לפני השלמת כל יעדיה. גיבורינו לא נפלו לשווא. אם נכנע הרצח יחזור על עצמו שוב ושוב, לא נחזיר את חטופינו וניתן ניצחון אדיר לטרור. מי שאומר שהוא מתייאש ושהוא לא מוכן ולא יכול ללחץ שירים דגל לבן של כניעה. אני לא ארים דגל כזה, אמשיך להילחם עד שנניף את דגל הניצחון".

ראש הממשלה תקף את האופוזיציה ואת העומד בראשה ואמר: "לפיד וחבריו אומרים כאן "קבל החלטות". אני מקבל החלטות אבל לא את אלו שהם רוצים שאקבל. לפיד וחבריו פה בדוכן וגם באולם לא מעלים על דעתם שיש אפשרות לקבל החלטות בניגוד ללחצים מבחוץ. אתם לא מאמינים שבעניינים קיומיים אנו מקבלים החלטות שמחייבות מנהיגות. ועכשיו אתם אומרים לי קח מנהיגות ותיכנע. קח מנהיגות ותתייאש. אני לא אתייאש, אני לא אכנע. אני עומד על האינטרסים שלנו מתוך אחריות לאומית. אין תחליף לניצחון המוחלט. יש פה מאבק בין הרצון הקיומי שלנו לבין הרצון של אויבנו להשמידנו. אני מאמין שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו ובעזרת השם אנו מנצחים אותם וכך יהיה גם הפעם. 

עמית בוסקילה נרצחה ב-7 באוקטובר במסיבה ברעים. לוחמינו חילצו את גופתה והביא אותה לקבר ישראל. ברגעיה האחרונים עמית שוחחה עם דוד שלה שמעון. מילותיה האחרונות היו שמע ישראל. אימה אילנה אמרה בשבעה על ביתה שהדבר הכי מוסרי זה למחוק את הרשע הזה מעל פני האדמה. אלף תובעים בהאג אינם יכולים לעמוד ולו לשנייה אל מול האמת המזוקקת הזו של אילנה בוסקילה, אל מול צדקת דרכינו המוסרית", כך ראש הממשלה.

ראש  האופוזיציה יאיר לפיד עלה לנאום אחרי ראש הממשלה ותקף: "אדוני ראש הממשלה, אתה לא יכול להשאר ראש הממשלה, כי אתה לא באמת ראש הממשלה. אתה בן ערובה של הקיצונים בממשלתך. אתה לא עושה את מה שאתה יודע שנכון, כי אתה מפחד פחד מוות מבן גביר וסמוטריץ'".

לפיד טען: "אנחנו מחמיצים הזדמנות היסטורית, להסכם שלום איזורי, שיוביל גם להסדר בעזה וגם להסדר בצפון. כל מה שיש לך להגיד זה "לא חמאסטן ולא פתחסטאן", כי זה מה שנשאר מהמנהיגות שלך – חרוזים. אתה כל הזמן מדבר בחרוזים.

אני אומר מפה לעם ישראל, תהיה לנו ממשלה טובה. אל ייאוש. אני יודע שזה לא קל, אבל זה יקרה. פעם אחת כבר הוצאתי אותו מהלשכה, אנחנו נעשה את זה שוב. הגיע הזמן אדוני שפעם אחת בחייך תעשה את הדבר הפשוט וההגון: תודה שאתה כבר לא מסוגל להיות ראש הממשלה, ותלך הביתה".

 

בנימין נתניהו מליאת הכנסת יאיר לפיד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד