כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
המרחב פרוץ

בגרמניה מזהירים מתמונות אנטישמיות שנוצרו מבינה מלאכותית

המרחב הדיגיטלי הפך יותר ויותר פרוץ להפצת רעיונות אנטישמיים. בגרמניה מדווחים על עליה בשימוש תמונות אנטישמיות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. המרחב הדיגיטלי הפך להיות פעיל להפצת רעיונות אנטישמיים

בגרמניה מזהירים מתמונות אנטישמיות שנוצרו מבינה מלאכותית
שיווק דיגיטלי צילום: pixabay

בדו"ח על אנטישמיות בגרמניה, המשרד הפדרלי להגנת החוקה (מקביל לשב"כ הישראלי) מזהיר מפני תמונות אנטישמיות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית (AI). התמונות הן התפתחות חדשה, במיוחד בזירת הימין הקיצוני, כך לפי דו"ח שפורסם היום בגרמניה.

בדיווח נאמר כי אנשים רבים מתלהבים מהתמונות מכיוון שהן נראות מושכות. הבעייתיות של התמונות והמניפולציה שהן עוברות לא תמיד נראה במבט ראשון.

המרחב הדיגיטלי הפך להיות פעיל להפצת רעיונות אנטישמיים בשנים האחרונות. מספר האירועים האנטישמיים ממשיך לעלות.

על פי הנתונים הסטטיסטיים שהוצגו לאחרונה מהמשטרה הפדרלית, בשנת 2023 האירועים האנטישמיים כמעט הוכפלו ל-5,164 לעומת השנה הקודמת (2022: 2,641). בדו"ח נאמר כי יש לכך שתי סיבות. הקונספירציה שהתפשטה במהלך מגיפת הקורונה, והסלמת הסכסוך במזרח התיכון. "הקיצוניים מכל הסוגים מנצלים את המצב" לסדר יום שלהם.

שר המשרד הפדרלי להגנת החוקה תומס הלדנוונג, אמר שהנתונים הנוכחיים "צריכים להדאיג את כולנו, הסכנה הפוטנציאלית עבור אנשים ומוסדות יהודים בגרמניה גדלה באופן דרמטי", אמר. "החברה כולה חייבת להתנגד לכך".

גרממניה אנטישמיות בינה מלאכותית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד