כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"קיפוח בתוך הקיפוח"

גפני במתקפה: "אכזבו אותי חברי הכנסת החילוניים"

בנאום סוער במליאה העלה ח"כ גפני את סוגיית 'אופק חדש' וזעם על הפליית המורות החרדיות: "אפילו בבתי ספר הטובות ביותר במתמטיקה הן החרדיות, הטובות ביותר. למה מפלים אותן לרעה? מה חטאו, מה פשעו הילדים האלה בגן הילדים, שהגננת לא צריכה לקבל את אותו דבר?" | צפו בדבריו

גפני במתקפה:  "אכזבו אותי חברי הכנסת החילוניים"
משה גפני נואם במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני העלה היום (שני) בנאום במליאת הכנסת את נושא הקרב על תוכנית 'אופק חדש' למורות החרדיות שהקואליציה מתמהמהת מלממשו חרף ההסכם הקואליציוני שנחתם בין ראש הממשלה נתניהו לסיעות החרדיות.

"אני חייב להגיד שיש קיפוח בתוך הקיפוח, אפליה בתוך האפליה", אמר גפני. "זה לא בסדר. מערכת החינוך לא עובדת שם. אבל הגננת בצפת והגננת במעלות והגננת בעמקה מקבלות משכורות. רק אם היא חרדית היא לא תקבל את המשכורת הזאת, גם אם היא גרה בעמוקה, גם אם היא גרה במעלות".

ח"כ משה גפני על קיפוח הגננות החרדיות צילום: ערוץ כנסת

עוד אמר יו"ר 'דגל התורה', "אכזבו אותי חברי הכנסת החילוניים. אני נמצא בבניין הזה הרבה מאוד שנים, ולימדו אותי שצריך שכולם יקבלו אותה המשכורת, שיהיה שוויון. למה מי שגרה ועובדת בקריית שמונה, למה המשכורת שלה נמוכה?".

"למה הגננת הזאת שמלמדת את הילדים לא מקבלת אותה משכורת? למה התקשורת החילונית כותבת כל הזמן שאני מבקש שישוו להן את המשכורת? למה זה לא בסדר? למה? איפה כל הדיבור הזה שכולם צריכים להיות שווים?". 

לסיום אמר ח"כ גפני, "אז אם היו אומרים שהחרדיות לא יודעות ללמד, לא יודעות לעשות – אני מדבר על גני ילדים – אבל אפילו בבתי ספר הטובות ביותר במתמטיקה הן החרדיות, הטובות ביותר. למה מפלים אותן לרעה? מה חטאו, מה פשעו הילדים האלה בגן הילדים, שהגננת לא צריכה לקבל את אותו דבר? ועוד באים אליי בטענות. בכלכליסט, בדה מרקר יכתבו שעל זה אני מעכב דברים בוועדת הכספים. בושה, בושה, בושה".
 

משה גפני נאום בכנסת אופק חדש מורות חרדיות גננות חרדיות אפליית חרדיות אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד