כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרצוג: יהדות התורה הודיעה לי ש'הכל פתוח'

יו"ר 'המחנה הציוני' ומנהיג גוש השמאל, בוז'י הרצוג חושף: "יום לאחר שפורסם ש'יהדות התורה' תתמוך בממשלת ימין, התקשרו אלי ראשי התנועה והבהירו שהפרסום אינו נכון: "אמרו לי שעד אחרי הבחירות הכל פתוח" • בראיון הערב הודה גפני כי אינו פוסל ממשלת שמאל • מועצת חכמי התורה של ש"ס תתכנס בקרוב כדי להכריע בנושא

הרצוג: יהדות התורה הודיעה לי ש'הכל פתוח'
פלאש90

יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק בוז'י הרצוג חושף הערב בראיון לחדשות 10 כי ראשי 'יהדות התורה' הבהירו שבהחלט ייתכן ויתמכו בו להרכיב את הממשלה הבאה.

"יום לאחר שפורסם ש'יהדות התורה' תתמוך בממשלת ימין בראש הממשלה בנימין נתניהו, סיפר הרצוג, "התקשרו אלי בכירי יהדות התורה ואמרו לו שעד אחרי בבחירות הכל פתוח ועדיין לא התקבלה כל החלטה בעניין".

בראיון נרחב אצל גאולה אבן בערוץ הראשון הודה גפני: "אנחנו נחליט רק אחרי הבחירות במי לתמוך. לא פוסלים ישיבה עם אף אחד. בנט, לפיד ונתניהו אשמים בכשלים הכלכליים והחברתיים. עוד הוסיף: "אני במקום ביבי לא הייתי נוסע לארה"ב לנאום בקונגרס ונמנע מהתגרות בארה"ב".

בשבועות האחרונות מנסים לשכנע חברי הכנסת של יהדות התורה כי פניהם לממשלת ימין, זאת במאמץ ללכוד את קולות חסידי חב"ד ותומכי ימין בקרב הציבור החרדי.

בשבוע שעבר ביום חמישי בכנס בחירות בעיר נתניה נשא דברים יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני והתייחס לאפשרות להצטרפות לממשלת שמאל בעתיד הוא אמר: "הרב שך זצ"ל לא נתן לנו ללכת בעבר עם השמאל, שכן טען שאנו חייבים לדאוג לילדים החילונים שלומדים בבית הספר הממלכתיים שידעו להגיד שמע ישראל.

"הוא אמר כל הזמן שלמעלה ממליון ילדים לא ידעו מה זה שמע ישראל".

גפני אף הכחיש שאי פעם דגל התורה הצטרפה לממשלת שמאל, אף שדבריו אינם נכונים ובשנת 1999 הצטרפה מפלגתו לקואליציה בראשות אהוד ברק בתמורה לתקציבים ומינוי בוועדה למינוי דיינים. כך גם תמכה מבחוץ מספר פעמים - בממשלות שמאל.

כמו 'ביהדות התורה' גם בש"ס, למרות הצהרות מרומזות מטעם ראשי המפלגה, לאט נפלה עדיין ההחלטה בתנועה. מועצת חכמי התורה של ש"ס, תתכנס בקרוב כדי להחליט על המועמד בו תתמוך.

לעומת זאת, בתנועת 'יחד' בראשות אלי ישי, הודיעו חד-משמעית כי יתמכו בממשלת ימין בראשות הליכוד.
בחירות 2015 הרצוג ימין שמאל ליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד