ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

ביבי: ארה"ב גם התנגדה להפצצת הכור העיראקי

ראש הממשלה בהודעה מיוחדת: "אני לא מחפש עימות עם אובמה - עלי למלא את חובתי לדבר בעניין שמאיים על קיומנו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"אין לי מחלוקת אישית עם הנשיא אובמה", כך אמר הערב (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"קיומה של מדינת ישראל איננו נושא לוויכוח מפלגתי - לא בישראל ולא בארה"ב. אין זה אומר שמעת לעת לא יהיו מחלוקות, ואפילו מחלוקות רציניות, בין ממשלות ישראל לבין הממשלים האמריקנים", אמר נתניהו,

"בן גוריון החליט על הכרזת הקמת מדינת ישראל מול התנגדות תקיפה של מזכיר המדינה האמריקני דאז, ג'ורג' מרשל. כך גם ההחלטה של רה"מ אשכול לפתיחת מלחמת ששת הימים, ההחלטה של בגין בעניין הכור הגרעיני בעיראק נתקלו בהתנגדות נמרצת מאותם ממשלים אמריקניים.

"ובכן היו מחלוקות בין ראשי ממשלה בישראל, מימין ומשמאל, לבין נשיאים אמריקנים משתי המפלגות. אף אחת מהמחלוקות הללו לא הובילה לקרע ביחסים בין ישראל לארה"ב. להפך, במהלך הזמן, היחסים שלנו נעשו חזקים יותר.

ובכן, היום יש לישראל מחלוקת רצינית עם הממשל האמריקני ועם יתר המעצמות על ההצעה שנמסרה לאיראן. ההצעה הזו תאפשר לאיראן לאיים על קיומה של ישראל. משטר שמחויב באופן מפורש, מוצהר, להשמדתה של ישראל, יוכל בתוך זמן קצר לפרוץ אל הפצצה, ותוך כמה שנים, לפתח נשק גרעיני בהיקף תעשייתי למימוש המטרה הזו. לא מדובר כאן במחלוקת אישית ביני לבין הנשיא אובמה, אני מעריך מאוד את תמיכתו של הנשיא בישראל בתחומים רבים, ובאותה מידה, אני בטוח שהנשיא מבין שהחובה העליונה שלי היא להבטיח את ביטחון ישראל.

אני יוצא לארה"ב לא כי אני מחפש ומבקש עימות עם נשיא ארה"ב, אלא כי עליי למלא את חובתי לדבר בעניין שמאיים על קיומנו. ייתכן שלקונגרס יהיה תפקיד חשוב ומשפיע על הסכם הגרעין עם איראן".

תוך כך, יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק בוזי הרצוג תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בדף הפייסבוק וכתב "ביבי נכשל בטיפול באיראן. בשנתיים האחרונות המחדלים של נתניהו הפכו את איראן למדינת סף גרעינית. עכשיו הוא נואש. מתוך פניקה ולחץ מהבחירות, הוא מוכן לחרב את היחסים עם הממשל האמריקני - רק כדי לנאום נאום חסר חשיבות. את שברי היחסים עם ארה"ב אני אצטרך לשקם כשאחליף אותו. זו הולכת להיות המשימה הראשונה שלי בתור ראש הממשלה.

בתגובה כתב יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט: "בוז׳י, תפסיק לחתור תחת מדיניות החוץ של ממשלת ישראל ובנימין נתניהו. אינך מבין שאתה פוגע בכולנו? כבר שבועות רבים אתה מכרסם במאמצי נתניהו לפעול לבלימת הגרעין האיראני. יוצא לחו״ל ומעביר ביקורת על מאמצי הממשלה להפעיל לחץ על איראן. תוקף מעל כל במה את נאום נתניהו בארה״ב. אינך מבין שזה נותן רוח גבית לאויבינו (גם אם כוונתך פוליטית בלבד)? אנו בדקה ה-90 של מו״מ לקראת הסכם נוראי.
תבקר אותנו כמה שאתה רוצה על בטחון, כלכלה, חברה, מדיני, אבל לא על המהלך הנוכחי ולא מול העולם, למען השם!".
נתניהו אובמה ארהב ישראל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד