כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
סכנה לחולים

עישון מגביר את הסיכון לסיבוכים במהלך ניתוח בהרדמה כללית

שוקלים לעבור ניתוח בקרוב ואתם מעשנים? תחשבו שוב. לקראת היום הבין-לאומי ללא עישון המצוין ב-31 במאי, ארגון המנתחים האסתטיים בישראל מציג את העדויות המדעיות על הקשר בין עישון לניתוחים פלסטיים. כל מה שחשוב לדעת

עישון מגביר את הסיכון לסיבוכים במהלך ניתוח בהרדמה כללית
עישון סיגריות צילום: Abir Sultan /Flash 90

עישון מגביר את הסיכון לסיבוכים במהלך ניתוח בהרדמה כללית. העישון פוגע בתקינות של תפקודי הריאה ולכן קיים סיכון מוגבר לסיבוכים. העישון מגביר גם סיכון להתפתחות של קרישי דם, תסחיף ריאתי או שבץ מוחי. על כן באמצעות הפסקת עישון לפני ניתוח, אתם מקטינים משמעותית את הסיכון לסיבוכים משמעותיים בהרדמה כללית.

עישון מאט את תהליך הריפוי - הדבר החשוב ביותר לריפוי ושל הגוף לאחר ניתוח, הוא אספקת דם תקינה לאזור המחלים. מי שלא מפסיק לעשן גורם לכך שבאזור בו התבצע הניתוח, כלי הדם מכווצים ואספקת הדם יורדת. לעומת זאת הפסקת העישון משפרת את זרימת הדם ומאפשרת ריפוי מהיר יותר לאחר ההליך הכירורגי.

צלקות ואיחוי - חלק משמעותי בתהליך ההחלמה של הגוף לאחר הניתוח היא איחוי של החתכים וריפו של הצלקות. כאשר יש ניקוטין ותוצרי שריפת הטבק בדם, התהליך הזה מתבצע באיטיות ובחוסר יעילות ויכול לגרום לפתיחה של התפרים או הופעה של זיהומים מקומיים. לעומת זאת הפסקת עישון כמה שבועות לפני, מחזקת את המערכת החיסונית, מפחיתה סיכון לזיהומים ובזכותה מתרחש ריפוי מהיר ויעיל אשר משפיע לטובה גם על מראה הצלקות.

גם סיגריות אלקטרוניות מסוכנות - הן מכילות ניקוטין כמו סיגריות רגילות ולפעמים אפילו יותר, דבר אשר יכול להשפיע לרעה כאמור על תהליך הריפוי וההחלמה ולהגדיל את הסיכון לסיבוכים במהלך הניתוח עצמו.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל הסביר כי: "למעשה כל ניתוח פלסטי או הליך אסתטי טומן בחובו סיכונים ואחד הדברים שחשוב לעשות כדי להפחית מראש חלק מהסיכונים זה להפסיק לעשן כמה שבועות לפני ניתוח בהרדמה כללית על מנת להכין את הגוף לקראת התמודדות עם הניתוח עצמו ועם ההחלמה שאחריו. מחקרים מדעיים הוכיחו כי מעשנים שעברו גמילה או הפסיקו לעשן כחודש או יותר לפני הניתוח הפחיתו משמעותית את הסיכון לסיבוכים במהלך הניתוח ולאחריו בתקופת ההחלמה. לאנשים שמתקשים מאוד להפסיק לעשן, קיימת אלטרנטיבה של ביצוע ניתוח בהרדמה מקומית, כמו למשל במקרה של ניתוח מיקרוליפט שהוא מיני מתיחת פנים אשר מיועד להצערת הפנים והצוואר". 

לסיכום - שוקלים לעבור ניתוח פלסטי בקרוב ואתם מעשנים? נצלו את ההזדמנות להיגמל. גמילה מעישון תשפר את התוצאה הניתוחית וגם את הבריאות הכללית שלכם. זה לא דבר קל אך עם נחישות ותמיכה, זה אפשרי בהחלט. בארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל קוראים להפסיק לעשן באופן מיידי.

ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל הוא הגדול ביותר בארץ בתחומו ומאגד משנת 2009 את העוסקים בתחום הכירורגיה הפלסטית, הרפואה האסתטית, הקוסמטיקה, המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בחטיבות שונות ומקצועות משלימים זה לזה במסגרת עמותה. מטרת הארגון לקדם שיתופי פעולה בין העוסקים בתחום ולשפר את איכות ובטיחות הטיפול בישראל. הארגון חבר באיגוד האירופאי לכירורגיה פלסטית אסתטית המאגד 45 מדינות באירופה ובאיים הבריטיים.

ניתוח עישון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד