ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

'יתד': "אולי נתמוך בשמאל? לנו אין שאלות"

'יתד נאמן' מגבה במאמר מערכת את ח"כ משה גפני שהצהיר שמפלגתו תשקול בחיוב תמיכה בממשלת הרצוג • מדגיש: "רק לאחר הבחירות ייכנסו הח"כים להתייעץ בנושא עם גדולי ישראל" • "לנו אין שאלות. כלל היסוד הוא כפיפות בלי שאלות, ללא טענות" • גורם ב'יהדות התורה': "זו התחמקות - אם גפני ייכנס היום לגדולי ישראל הוא יוכל לקבל תשובה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בטאון תנועת 'דגל התורה' מעניק הבוקר (ד'), רוח גבית להצהרותיו האחרונות של יו"ר התנועה ח"כ משה גפני ומבהיר: "שמאל או ימין? גדולי ישראל יחליטו רק לאחר הבחירות - לנו אין שאלות".

במאמר מערכת הבוקר מתייחס 'יתד נאמן' לשאלת התמיכה בממשלת שמאל ומצטט את דברי גפני ל'הארץ': "להוציא מקרה אחד חריג, המפלגה בהוראת גדולי ישראל מעולם לא תמכה בממשלת שמאל עד היום. וגם הפעם גדולי התורה יכריעו אחרי הבחירות עם מי ללכת. לא נאמר לפני הבחירות במי נתמוך. השיקולים יהיו לא פשוטים. אחרי הבחירות נתכנס חברי הכנסת שייבחרו מ'יהדות התורה' – נדון בענין, נעלה את הדברים בפני מרנן ורבנן, ואשר יחליטו כן נעשה".

"אלו אכן העובדות", ממשיך המאמר, "שאמורות להניח את דעתו של מי שמעוניין לדעת לאיזה הרכב פוליטי תחבור "יהדות התורה" לאחר הבחירות",

ומוסיף: "אולם ראוי לומר שלנו, ציבור בני התורה והציבור החרד לדבר ד', המקבלים ללא עוררין את הוראתם של גדולי הדור שליט"א – אין כלל שאלות. כלל היסוד של יהודי חרדי הוא: כפיפות מוחלטת לדעת גדולי הדור, בלי שאלות, ללא טענות, ואף ללא ניסיון "להסביר" ו"לפרשן" את דעתם הרחוקה מהשגתנו, הזכה מכל שיקול אישי.

"אין לנו יומרה "לייעץ" להם כיצד לנהל את מערכות היהדות, קטנים אנו מכדי להבין את מכלול השיקולים שמאחורי כל הכרעה שאנו זוכים לשמוע מפיהם, לא מעניין אותנו לדעת כיצד ינהגו נציגינו בעת הרכבת הקואליציה או בכל נקודת מבחן אחרת – ובלבד שיוותרו נאמנים לשליחותם ולשולחיהם".

"אצל אלה שאינם חרדים", ממשיך המאמר, "נשאלים שאלות שונות, ויש המבקשים "להציע" כי ינהגו כך בסוגיא זו וכך בסוגיא אחרת. חזקה על נציגינו שיודעים הם להשיב את התשובות הנכונות".

אתמול התייחס גפני בחיוב לאפשרות התמיכה בממשלת שמאל: "אנחנו נחליט רק אחרי הבחירות במי לתמוך. לא פוסלים ישיבה עם אף אחד", אמר בראיון לערוץ הראשון.

ביהדות התורה זעמו ואמרו: "גפני מודע היטב להשלכות של אמירותיו, הוא יודע שהוא שורף ומגרש קולות פוטנציאליים, אך בכל זאת, הוא בוחר שוב ושוב לצאת באמירות של תמיכה בשמאל, שרק יעשו נזק לציבור החרדי.

"גפני כנראה החליט שהוא שורף את המנדט השביעי והשמיני ויהי מה", אומר אותו גורם, "הוא כנראה לא רוצה לראות את יעקב אשר בכנסת הבאה, משום שהוא מאיים על המנהיגות שלו. הוא גם לא רוצה לראות את הכוכב החדש של 'דגל התורה' אליעזר סורצקין".

גם מאמר המערכת הבוקר עורר ביקורת בקרב גורמים ב'יהדות התורה' שהתלוננו: "האמירה שגדולי ישראל יחליטו רק לאחר הבחירות נשמעת כהתחמקות. אם גפני ייכנס היום לגדולי ישראל הוא ישמע היטב מה דעתם. עליו לעשות זאת היום ולהודיע על כך לציבור".
יתד נאמן יהדות התורה בחירות כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד