כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מרזל: "רוצים לפסול אותי בגלל ציטוטי עיתונים"

ברוך מרזל מועמד מפלגת 'יחד', הגיש את תגובתו לוועדת הבחירות לבקשת אנשי השמאל לפסול אותו מלרוץ לכנסת

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

רוך מרזל מועמד מספר 4 במפלגת יחד הגיש הבוקר (ד'), תגובה לוועדת הבחירות לבקשת אנשי השמאל לפסול אותו מלרוץ לכנסת.

בתגובה שהוגשה באמצעות עו"ד של מרזל, איתמר בן גביר, הוא תוקף בחריפות את הבקשה וטוען בין היתר כי: "אי אפשר לבסס עתירה קל וחומר שלא בקשה למניעת השתתפות של מועמד בבחירות לכנסת, בשל קטעי עיתונות, ודאי כאשר המבקש כלל לא טרח לבדוק עם המשיב האם הציטוטים שנכתבו מפיו מדויקים אם לאו".

כך לדוגמא צוטט בבקשה שמרזל אמר בראיון לרדיו שהוא "מאשר לזרוק בקבוקי תבערה על סודנים", אך מההקלטה עצמה לא שומעים כל אמירה שכזאת. גם ציטוטים אחרים כביכול שנאמרו בשמו של מרזל לא היו מדוייקים".

עוד נטען כי גם אם כל האמור בציטוטים היה נכון ככתבו וכלשונו, "הרי שאין בדברים כדי להקים עילה כלשהיא של גזענות ודאי לא למנוע מאדם להתמודד לבחירות לכנסת ה 20.

הטענות המרכזיות בבקשות הפסילה הן שמרזל קילל את ח"כ מוחמד ברכה ודב חנין במהלך סיור בחברון, וסירב ללחוץ את היד של סלים גובראן שופט בית המשפט העליון. בתגובה נמסר: דווקא הטענות האלה מוכיחות שאינו גזען ואינו מפריד בין יהודים לערבים, כל מי שנגד המדינה הוא נגדו".

בנוסף הוסיף מרזל מה שלמקרא הדברים אלה כל משפטן בין יומו היה אומר למבקש כי אין כל עילה למנוע את השתתפות המשיב מלהתמודד לכנסת: "גם אם המשיב קילל את ח"כ ברכה, או טוען כי אין דו קיום במדינה ואפילו אם העז לא ללחוץ את ידו של יו"ר ועדת הבחירות האם זו עילה לפסול אדם מלהתמודד בבחירות לכנסת במדינה דמוקרטי?"

באשר לאירוע עם סלים גובראן הוסיף מרזל כי סירב ללחוץ את ידו לאור העובדה שגובראן גונן על זועבי ובמהלך דיון שהתקיים בעניינה הוא גונן עליה שוב ושוב,וכמו כן הוא משחרר זורקי אבנים ובקבוקי תבערה, ומאידך מחמיר עם פעילי ימין.

מרזל הוסיף:" גם את היד של ביניש לא לחצתי גם את היד של רובינשטיין, מותר לי ואמשיך, להטיח ביקורת בבית המשפט ואוי ואבוי אם ביקורת כזאת היא עילה לפסול מועמד לרוץ בבחירות לכנסת"
ישי יחד מרזל יועהמ כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד