י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אין לחרדים מה לחפש אצל השמאל • טורו של מנדי ריזל

הסערה בעקבות דבריו של גפני על חבירה אפשרית לממשלת השמאל צוברת תאוצה • מנדי ריזל מזכיר איך זה היה נראה כשהשמאל שלט

גפני ולפיד, פלאש90
גפני ולפיד, פלאש90

באחרונה אנו נתקלים באנשים שמספרים כי האופציה של ממשלת שמאל טובה יותר לחרדים ולכן יש לעשות הכול על מנת להעלות את השמאל לשלטון.

אמנם, אי אפשר להתעלם שהממשלה הרעה שנחשבה לממשלת ימין הייתה רעה לציבור החרדי. הליכוד וגם הבית היהודי היו שותפים לכל הגזירות הרעות, אבל השאלה שאנו צריכים לשאול את עצמנו האם ממשלת שמאל תהיה אכן טובה יותר לחרדים או שמא אנו רק רוצים "לנקום" מתוך התחושות והאמוציות נגד ממשלת הימין?

כדי לעשות סדר אנו חייבים לדבר בעובדות.

כידוע, מקום המדינה ועד לשנת 1977 לא היו החרדים חלק ממש לגיטימי מהשלטון. עם בחירתה של ממשלת הימין נכנסו לראשונה החרדים לקואליציה והיו חלק מהשלטון. נציגי הציבור החרדי זכו לקבל את המגיע להם עבור הציבור אותו הם מייצגים בדין ולא בחסד.

המדיניות והגישה כלפי הציבור החרדי הייתה מאז שונה לחלוטין. נכון, החרדים לא תמיד רוו נחת מכל דבר ודבר אבל ללא ספק הפך הציבור החרדי לציבור שצריך להתחשב בו.

לא שכחנו עדיין איך רמסו שרי השמאל את כל היקר והקדוש לעם ישראל. גדולי ישראל כאבו מאוד את יחס הממשלה השמאלנית לעיקרי הדת וליהדות ויצאו בכתובים לעם ישראל להתפלל להעברת ממשלת זדון מן הארץ.

לאחר הירצחו של רבין הועמד פרס בראשות הממשלה ובבחירות שהתקיימו לאחר מכן קראו כל גדולי ישראל ללא יוצא מהכלל לבחור בנציג הימין בנימין נתניהו לראשות הממשלה. הייתה זו הפעם הראשונה בישראל שבה התקיימו הבחירות בשיטת ההצבעה הישירה עם 2 פתקים. פתק לבן למפלגה ופתק צהוב לראש הממשלה.

גם אז הייתה קבוצה חרדית מצומצמת שטענה כי נכון ללכת עם שמעון פרס, או לפחות להימנע וללא לנקוט עמדה, במיוחד כאשר כל הסקרים ללא יוצא מן הכלל הוכיחו כי הוא צפוי לנצח.

אולם, גם כאן גדולי ישראל לא הותירו כל ספק והורו בהוראת קדשם של כל חברי מועצות גדולי התורה לבחור במועמד הימין בנימין נתניהו.

בניגוד לכל הסיכויים נבחר נתניהו לראשות הממשלה על חודו של אחוז בודד ובהפרש של עשרות אלפי קולות בלבד. למרות שבממשלתו היו גורמים אנטי דתיים כגון חברי הכנסת דן מרידור, רפאל איתן, אביגדור קהלני, מיכאל איתן ועוד, פעל נתניהו בתנאי תקשורת עוינת ואנטישמית, להקל ככל הניתן על מוסדות התורה.

גם אהוד ברק התעקש לרמוס את כבודה של השבת בריש גלי ולהעביר 'משחן' (מערכת חשמל) דווקא בשבת קודש. נציגי היהדות החרדית פרשו מהממשלה. תקופה זו זכורה כתקופה הקשה ביותר מבחינת כרסום הסטטוס קוו שנשמר מהקמת המדינה.

לברק לא היו סנטימנטים לדת, למסורת ליהדות וזכורה הדוגמה בה הוא התפאר בכך כי הוא אינו נוהג לבקר רבנים והביע בכך זלזול בציבור החרדי.

אין זה סוד כי הממשלה האחרונה שהייתה כלל לא הייתה זו שבה חפץ נתניהו. כדי למנוע את הישארותם מחוץ לממשלה כרתו לפיד ובנט ברית ביניהם ולכן נאלץ נתניהו לקבל את השותפים לפיד ובנט כתחליף. לפיד התנגד נחרצות לשיתוף החרדים בקואליציה ונתניהו נאלץ לקבל את התכתיב היות והליכוד והחרדים יחד לא היה בהם כדי להקים ממשלה בת 61 חברים כחוק.

הציבור החרדי כועס עד מאוד על נתניהו ועל בנט ובצדק רב, וכעת יש מי שחושב שממשלת שמאל תיטיב עם הציבור החרדי.

לאור ניסיון העבר עם ממשלות השמאל, ולאור גישתה הידועה של ציפי לבני לציבור החרדי וכך גם שאר השותפים במפלגות השמאל כמו סתיו שפיר, יוסי יונה וחברי מרצ, האם נראה לכם שמשהו כאן יראה אחרת? בעיני התשובה האמיתית היחידה היא לא.

בעיני, הנקמה הגדולה ביותר בשונאי החרדים היא לפעול לכך שהמפלגות החרדיות יהיו גדולות דיו ולכן לא יוכל אף אחד לבטלם בממשלת ימין שרוב מרכיביה בהחלט אוהבים ומכבדים את תורת ישראל.

הטור במלואו פורסם הבוקר ברשת קו עיתונות
גפני שמאל שלטון מנדי ריזל טור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד