י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כחלון עם 'השקופים' של דרעי: מעמד ההומלסים

במפלגת 'כולנו' השיקו היום את תכנית הדיור שמוביל יו"ר המפלגה כחלון, בשיתוף צוות מומחים • בנאומיו שוזר כחלון את השפה שהביאה ש"ס לבחירות - הדאגה לשקופים: "יש מעמד חדש בישראל, 750 אלף מחוסרי דיור. מעמד ההומלסים" • במרכז התכנית: פירוק מונופול מנהל מקרקעי ישראל ואיחוד גופי הנדל"ן • ומי אשם? נתניהו ולפיד

כחלון במסיבת העיתונאים היום, צילום: עמית אופק
כחלון במסיבת העיתונאים היום, צילום: עמית אופק

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ד') הציג משה כחלון, יו"ר מפלגת כולנו, יחד עם מרב בן ארי מרשימתו וגל הרשקוביץ, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר, את תוכנית “דירה נטו" – תוכנית החירום של מפלגת כולנו להוזלת מחירי הדיור בישראל.

בהודעה מטעם המפלגה הסביר כחלון כי התכנית גובשה לאור העלייה החדה במחירי הדיור והאיומים החברתיים החמורים הנשקפים ממנה - בישראל חסרות היום למעלה מ-120 אלף דירות ובכל שנה דרושות עוד למעלה מ - 45,000 דירות בשוק. בין השנים 2008-2014 זינקו מחירי הדיור ב- 76% בעוד שהשכר הממוצע הריאלי ירד ב- 0.3%.

בשנת 2008 נדרשו 103 משכורות לרכישת דירה ממוצעת לעומת 141 משכורות בשנת 2014. "נתונים אלו מוכיחים שממשלת נתניהו-לפיד נכשלה בטיפול במשבר הדיור", מוסרים מכולנו, "התוכניות שהוצעו על ידי הממשלה האחרונה רק הובילו לעלייה בלתי פוסקת במחירים, יצרו בעיית אמון, חוסר וודאות ומצוקה בקרב עשרות אלפי משפחות העלו את היקף הביקושים בשוק ולא הביאו להגדלת הבנייה. בישראל 2015 נוצר מעמד חברתי חדש. מעמד הולך וגדל שמונה מאות אלפי משפחות ללא יכולת לרכוש דירה במחיר סביר או שמשעבדות את שנות חייהן הטובות ביותר בניסיון לרכוש דירה".

כחלון אמר עם הצגת התכנית: "אנחנו מציגים היום תוכנית חירום לאומית שתעמוד בראש סדר העדיפויות בכל ממשלה שבה כולנו תהיה שותפה. תכנית שתנצח את משבר הדיור. לא נאפשר לשום ממשלה להמשיך ולהפסיד במערכה הזו.

"כשר האוצר הבא אני מתכוון לנצח בקרב הזה שישפיע על עתיד החברה יותר מכל קרב אחר. אפרק את מונופול מנהל מקרקעי ישראל, הקרקעות שייכות לכולנו. הן שלנו. ומגיעות לנו. לא למינהל, לא לטייקונים, לא לספקולנטים ולא למשקיעים זרים".

כחלון הוסיף: "לפיד ונתניהו יצרו פקק תנועה אדיר בו תקועות נכון להיום 250,000 יחידות דיור שכבר שווקו ונמצאות במצב של תכנון מפורט. מדינה שלמה תקועה בפקק הדיור שלפיד ונתניהו נכשלו מלשחרר".

כחלון דיור תכנית אוצר שקופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד