י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אחד על אחד • רונן כץ מדבר למיקרופון ומתגעגע לסטנדר

קצת יותר מעשור חלף מאז פגש האברך הצעיר רונן כץ את אבי מימרן ונשבה בקסמו, מאז הוא לא זז מהמיקרופון • בחמש השנים האחרונות הוא ב'קול ברמה', שם חשף את פגישת בנט-ביבי שעסקה בסנקציות הפליליות ומשם הוא מייחל לעשות תורתו קבע • איזה עיתונים הוא קורא? • לאלו שדרנים הוא מאזין? • ומה הם רגעי השיא והשפל שלו?

אחד על אחד • רונן כץ מדבר למיקרופון ומתגעגע לסטנדר

רונן כץ, תושב ירושלים בן 35 ואב לחמישה, בוגר ישיבת מיר ומהטאלנטים המוכרים של רדיו 'קול ברמה'.

איך הגעת לתקשורת?

"לפני קצת יותר מעשר שנים פגשתי את אבי מימרן, שהיה נקרא אז עדיין 'אבי סגל' במהלך עבודתו בתחנת הרדיו קול הנשמה. נשביתי בקסמו של אבי ומאז נשארתי בתקשורת".

מי המודל שלך? ומדוע?

"אין לי מודל אחד - אלא כמה מודלים, אני מביט על הטאלנטים שעבדתי ואני עובד לצידם בשנים האחרונות, ומשתדל ללמוד מכולם, לקחת מכל אחד את היתרונות הייחודיים שמאפיינים אותו".

מה הספקת לעשות בקריירה?

"בתחילת דרכי בתקשורת, לפני כעשר שנים, עסקתי בתפקידים הכי בסיסיים כמפיק וכעוזר בעריכה, השתדלתי להשביע את רצון הממונים עלי וכך בס"ד התקדמתי.

"עבדתי בתחנות הרדיו האזוריות, בערוצי הקודש, אך עיקר ההתקדמות המשמעותית הייתה ברדיו קול ברמה - שם אני עובד בחמש השנים האחרונות ומגיש תוכניות".


החשיפות: פגישת ביבי-בנט ופרישת אטיאס
אלו חשיפות בולטות או ראיונות זכורים לך במיוחד?

"שתי חשיפות שלי מהשנה האחרונה בעלות משמעות.

"1. פגישה סודית של נתניהו ובנט, במהלכה ראה"מ הביע תמיכה שקטה בסנקציות פליליות על לומדי תורה, ובכך גרם למהלך החקיקה לקרות.

"2. רקע הפרישה של אריאל אטיאס מהכנסת, בעקבות הצעת למשרה בכירה בניהול וייצוג עסקיו של הטייקון יצחק תשובה. בזמנו הדבר הוכחש, אך כיום כולם יודעים היכן ואצל מי אטיאס עובד".

אלו רגעי שיא ושפל תרצה לציין?

"רגעי השיא הם לסייע בשידורים שאני משדר למעשי צדקה וחסד. אני משתדל לעשות זאת בתדירות קבועה, זה מחזק את הסיפוק ותחושת השליחות בתפקיד. כך ניתן לנצל את הכוח העצום שטמון במיקרופון למטרות חיוביות.

"רגעי השפל הם כאשר צריך לשדר את הסתלקותם של צדיקים ותלמידי חכמים, כהשידור הכי מטלטל היה כמובן ביום פטירתו של מרן הרב עובדיה זצ"ל, מי יתן לנו תמורתו. אלו שידורים שבתוקף המקצוע אתה חייב להעביר בצורה הטובה ביותר, אך מצד שני הדמעות חונקות את הגרון".

יש לך קשר מיוחד לאחד או יותר מגדולי ישראל?

"בכל דבר ומהלך מהותי בחיי אני מתייעץ עם גדולי ישראל, ובשאלות חמורות אני נוסע לצדיק רבי דוד אבוחצירה בנהריה וזוכה לשמוע לעצתו".


"קורא המבשר, משפחה ובקהילה"
צייר לנו קוים אדומים.

"קו אדום מבחינתי הוא לשדר ולעסוק במחלוקות שבין גדולי ישראל. העורך שלי ברדיו יהודה גליקמן שותף איתי לגישה הזו, וכך אנו מונעים מראש כל עיסוק בנושא שכזה. איננו יכולים להכניס ראשינו בין ההרים".

אלו עיתונים אתה קורא?

"הזמן שאני מספיק לקרוא מעט עיתונות הוא בסופי שבוע. בזמן זה אני קורא בעיתון המבשר, משפחה ובקהילה".

האם יש עתיד לפרינט החרדי?

"העיתונות המודפסת תמיד תשרוד ותהיה כלי משמעותי במגרש התקשורת החרדי - אנחנו הרי עם הספר והקריאה".

לאן אתה שואף להגיע?

"שואף לעשות את תורתי עיקר ומלאכתי ארעי, הלוואי שאזכה לכך".

לאיזה שדרן אתה אוהב להאזין? ובכלל מי השדרנים הטובים בעיניך?

"אני נהנה לפתוח את היום בהאזנה לידידי מוטי לביא ולסיים בהאזנה למשה גלסנר ואבי מימרן. שלושתם מיוחדים ומקצוענים בהגשתם, ולא כדאי לפספס אותם. איש איש וכשרונו".

מילה [או יותר] על האינטרנט החרדי, אנשיו והשפעותיו.

"האינטרנט החרדי - אי אפשר איתו ואי אפשר בלעדיו. הוא יכול לגרור ולגרום לביטול זמן, ומצד שני הוא מהווה תשתית טובה יותר למאגר מידע ומפרה את השידורים של התקשורת החרדית ברדיו".

שמות שאתה מסמן כדור העתיד של התקשורת החרדית.

"קיימים הרבה שיתופי פעולה בין התקשורתנים החרדים. אומר זאת כך, מי שמקפיד על מקצועיות ולא על חשבון השני - זוכה להערכה ומתקדם".

מסר לסיום?

"שידור ישיר למאות אלפי אזניים מלווה אצלי בתחושת שליחות שמתעצמת כל יום מחדש, והלוואי שנזכה לקדש שם שמים".
קול ברמה רונן כץ תקשורת מודל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד