כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ויינשטיין: ברוך מרזל יכול להתמודד לכנסת

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, דחה את העתירה לפסילתו של פעיל הימין ברוך מרזל, מס' 4 במפלגתו של ישי, להתמודד לכנסת ה-20 • המבקשים לפסול את מרזל טענו כי מרזל חבר בתנועתו של הרב מאיר כהנא, וכי הוא מסית לגזענות • היועץ המשפטי דחה את הטענות משום שלא הוצגו ראיות • ויש גם מס שפתיים: וינשטיין גינה את דברי מרזל

יתמודד, פלאש90
יתמודד, פלאש90

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, דחה את העתירה לפסילתו של פעיל הימין ברוך מרזל להתמודד לכנסת ה-20. בנוסף, גינה ויינשטיין בחריפות את דבריו של מרזל.

היועמ"ש הגיש לפני זמן קצר את עמדתו בעניין הבקשה לפסול את ברוך מרזל מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-20, וזאת בהתאם לסעיף בחוק יסוד "הכנסת".

עמדת היועץ המשפטי לממשלה שלא לפסול את מרזל בגלל חברותו בתנועת כ"ך, התקבלה משום ש"לא הונחה, במסגרת הבקשה שהוגשה, תשתית ראייתית מספקת לכך שבהתבטאויותיו של מר מרזל יש כדי לשלול את מרכיביה הגרעיניים של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית או בכדי לעלות כדי הסתה לגזענות, באופן שיצדיק את מניעת התמודדותו בבחירות לכנסת. זאת מכיוון שהבקשה כוללת בעיקרה צילומים של קטעי עיתונות בלבד".

באשר לבקשה לפסילת מועמדותו של מר מרזל בשל העילה של הסתה לגזענות, מציין ויינשטיין כי "הראיות שהובאו במסגרת הבקשה הן משמעותיות ומטרידות יותר, והדברים והמעשים המיוחסים למר מרזל הם קשים וצורמים ביותר. בין היתר, יוחסו למרזל קריאות למעשי אלימות – קריאות המקוממות כל לב.

"כמו כן, נכללו בבקשה דברי הגנאי שהשמיע מרזל כנגד יו"ר ועדת הבחירות, כבוד השופט ס' ג'ובראן, דברים אשר היועץ המשפטי לממשלה כבר חיווה דעתו על כיעורם במכתב לכבוד יו"ר ועדת הבחירות".

ויינשטיין "מגנה בכל תוקף את דברים אלה של מר מרזל, והוא מביע צער שדברים מעין אלו נאמרים על ידי מי שמבקש להיות נבחר ונציג ציבור בכנסת ישראל".

למרות זאת מחליט היועץ המשפטי לממשלה שלא לפסול את מרזל מלהתמודד במפלגת 'יחד' לכנסת הבאה, וזאת משום שהראיות בנוגע לתלונות עליו, אינן חד משמעיות.
ברוך מרזל ויינשטיין בחירות ימין אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד