י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

דרעי מבהיר: "יהודים יוכלו להתיישב בכל הארץ"

בעוד גפני מאותת שמאלה, יו"ר ש"ס דרעי חותך ימינה: בביקור במוזיאון גוש קטיף הוא לא משאיר ספקות • צפו בוידאו מרגש

דרעי מבהיר: "יהודים יוכלו להתיישב בכל הארץ"
יחצ

חברי הכנסת של ש"ס בראשות יו"ר התנועה אריה דרעי ערכו הבוקר ביקור מיוחד במוזיאון גוש קטיף בירושלים. דרעי: "נעשה הכל כדי שיהודים יוכלו להתיישב בכל מקום בארץ ישראל".

דרעי אמר: "אומנם לא הייתי בפעילות ציבורית בזמן ההתנתקות אבל ראיתי את המראות וחוויתי חד עם כל עם ישראל את הכאב. הביקור כאן מחזיר אותך אחורה, ועדיין הכאב גדול לראות איך קהילות ומשפחות של יהודים שחיו חיי קהילה כ"כ טובים שנעקרו מביתן ומקהילתן, זה כאב אדיר".

דרעי סיפר על זיכרונותיו מגוש קטיף: "יש לי זיכרונות מאד טובים מגוש קטיף כמנכ"ל משרד הפנים וכשר הפנים. הייתי שותף שם להקמת המועצה המקומית ולפיתוח החקלאות והקהילה כאן. לא ראיתי כ"כ הרבה מקומות שחיו בהם אנשים בחיי קהילה כ"כ טובים שחיו שם בשמחה, אחווה, תורה, עבודה וחסד. היו שם קהילות לתפארת ולא נשאר שום דבר. לראות את התמונות זה מחזיר אותך שנים. נקווה שזו פעם אחרונה שנראה כזה דבר".



בביקורו נשאל דרעי האם מדינת ישראל למדה את הלקח? ואיך אפשר לגרום שזו הפעם האחרונה בה נראה שוב יהודים מפונים מביתם?

"אסור אף פעם לחשוב שלמדו את הלקח", אמר דרעי והוסיף, "צריך לפעול כדי שזה לא יקרה שוב. זה נורא ואיום בפרט אחרי המחדל לא פחות שגם עשו את העקירה הנוראה הזאת וגם שלא ידעו לטפל בעקורים, את זה אני לא מבין. אף אחד לא יודע מה השיקולים שלהם לעקור, אבל אם עקרת לפחות תטפל בהם. להשאיר יהודים במצב כזה עם טראומות? עם משפחות שנשברו, אני לא מבין את המחדל הנוראי הזה ולכן צריך לעמוד ולהיות ערניים והמוזיאון הזה עושה עבודת קודש בכך שהוא לא נותן לשכוח".

על עמדת ש"ס בסוגיית פינוי ישובים השיב דרעי, "לנו יש עמדה מאוד ברורה שמרן הכתיב לנו. אנחנו נעשה הכול כדי לשמור על היהודים ועל הישובים ובכל הסדר שעושים צריך לשקול את כל השיקולים אבל צריך לעשות הכול ולהתאמץ כדי שהישובים וחיי הקהילה יישארו. יהודים זכותם להיות בארץ ישראל אנחנו חותרים לשלום, אבל לא על חשבונם של יהודים שיכולים לחיות בארץ ישראל ולממש את זכותם בארץ ישראל".

לסיום העניקו מנהלי המוזיאון ליו"ר ש"ס את תמונת הגר"ע יוסף זצ"ל כהוקרה לדרעי על פעילותו למען תושבי גוש קטיף.













אריה דרעי גוש קטיף שמאל ימין מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד