י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סוכל ניסיון של חמאס להבריח נשק לעזה

הותר לפרסום: בפעילות חיל הים בשיתוף שב"כ סוכל ניסיון של חמאס להבריח לעזה דרך הים חומרים לייצור אמצעי לחימה

ספינת נשק. צילום ארכיון
ספינת נשק. צילום ארכיון

הותר לפרסום, כי בפעילות חיל הים בשיתוף שב"כ, סוכל ניסיון של הזרוע הצבאית של החמאס, להבריח לרצועת - עזה דרך הים, חומרים לייצור אמצעי לחימה.

בתאריך 19 בינואר 2015 בשעות הבוקר המוקדמות, עצרו כוחות חיל הים כלי שיט מנועי שעשה את דרכו מסיני לרצועת עזה. כלי השיט הוביל מסיני לרצועה פיברגלס נוזלי ועליו נתפסו שלושה תושבי רצועת עזה (מחמד בכר, אחמד צעידי ועוואד צעידי).

בחקירתם בשב"כ, בסיוע משטרת ישראל/מחוז דרום, מסרו השלושה כי ההברחה יועדה לזרוע הצבאית של חמאס ונועדה לספק לה חומר גלם המשמש לייצור רקטות ומרגמות.

כמו-כן, מסרו הנחקרים מידע רב אודות ציר ההברחות הימיות מרצועת עזה לסיני באכוונת הזרוע הצבאית של החמאס, והשימוש שעושה הזרוע הצבאית של חמאס בדייגים ובמבריחים לצרכיה, לרבות מידע על הברחות קודמות של אמצעי לחימה שבוצעו עבור ארגון הטרור והברחות אמצעי לחימה מתוכננות.

עוד עלה בחקירה כי הזרוע הצבאית של חמאס פועלת במסגרת ההברחות הימיות גם להברחת מוצרים אזרחיים לצורך מכירתם ברווח לתושבי עזה, ושימוש בכספי הרווח לפעילותה.

יודגש, כי בתקופה האחרונה חמאס משקיע מאמצים רבים לטובת מימוש הברחות ימיות מסיני לרצועת עזה, בין השאר, לאור פעילות כוחות הביטחון המצריים המבוצעת למניעת הברחות בתווך המנהרתי שבין סיני לרצועת עזה.

ביום 11.2.15 הוגשו נגד שלושת הנחקרים כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אשר ייחסו לנאשמים, בין היתר, ביצוע עבירות ביטחוניות.

חמאס הברחה ימ נשק פיברגלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד