כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

14 כתבי אישום בפרשת 'אגודת השוחטים'

בין האישומים כנגד 14 אנשי 'אגודת השוחטים': קבלת דבר במרמה, הענקת תעודה כוזבת וקשירת קשר לביצוע פשע

צלם: עזריאל משה
צלם: עזריאל משה

הוגשו כתבי אישום כנגד 14 עובדי "אגודת השוחטים".

בחקירה שבוצעה על ידי יחידת החקירות של הביטוח הלאומי והיחידה הארצית לחקירות כלכליות של משטרת ישראל, הוגשו בשלב זה 14 כתבי אישום כנגד עובדים ב"אגודת השוחטים" בגין קבלת דבר במרמה, הענקת תעודה כוזבת וקשירת קשר לביצוע פשע.

בחקירה שבוצעה על ידי יחידת החקירות של הביטוח הלאומי והיחידה הארצית לחקירות כלכליות של משטרת ישראל, נחקר במשך כשנה וחצי החשד כי ב"אגודת השוחטים" הונפקו תלושי שכר פיקטיביים לעובדים, אשר חלקם לא עבדו בפועל בכלל, זאת לצורך יצירת רצף ביטוחי פיקטיבי בביטוח הלאומי וקבלת קצבאות שלא כדין.

לפי כתבי האישום, מנהל "אגודת השוחטים" ועובדת נוספת העניקו תלושי שכר פיקטיביים בעבור 'שנים' בהן הנאשמים לא עבדו, כאשר חלק מהנאשמים מעולם לא עבדו ב"אגודת השוחטים". לאחר תקופה בה נוצר עבורם רצף ביטוחי בביטוח הלאומי, הנאשמים קיבלו מכתבי פיטורים לצורך קבלת דמי אבטלה. הנאשמים הגישו לסניפי הביטוח הלאומי בבני ברק ובצפת את התלושים הפיקטיביים, דבר שאפשר להם לקבל דמי אבטלה שלא כדין. חלק מהנאשמים קיבלו גם דמי לידה וקצבה להבטחת הכנסה באופן דומה.

שווי החוב בגמלאות המצטבר של 23 נאשמים שהודו בחקירתם מוערך ב-600,000 ש"ח. מעבר לכך קיימים עוד 35 נחקרים שהודו בחקירתם ברשות המיסים והשווי המוערך של החוב עבורם הוא כ-400,000 ש"ח. סך כל חוב הקצבאות ששולמו שלא כדין בפרשה עומד על כמיליון ש"ח.
אגודת השוחטים תלושים פיקטיביים רמאות כתב אישום שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד