כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
לא ייאמן

הפרשן בביקורת נוקבת: כך ארה"ב מחזקת את חמאס

"נכנסת לעזה אספקה שוטפת של סיגריות, פחיות קולה ועוד מוצרי צריכה שהם לא ממש בסיסיים, שאותם מוכר חמאס לאזרחים וממשיך להתפרנס"

הפרשן בביקורת נוקבת: כך ארה"ב מחזקת את חמאס
אלון בן דוד צילום: משידורי הערוץ

הפרשן הצבאי של חדשות 13, אלון בן דוד מפרסם ב'מעריב' טור ביקורת על אופן התנהלות האמריקאים במלחמה כשבמבחן התוצאה, האמריקנים מטיבים עם חמאס יותר מאשר עם הישראלים או האזרחים העזתים.

ראשית כותב בן דוד, כי "חמאס רואה את הלחץ שהאמריקאים מפעילים על ישראל ומבין שהזמן פועל לטובתו. ארה"ב היא הגורם הנמרץ ביותר במאמץ להגיע לעסקת חטופים, אבל ההתנהלות שלה במו"מ מסכלת את הסיכוי לעסקה פעם אחר פעם. המגבלות שהיא מטילה על ישראל והשהיית משלוחי הנשק רק מעודדות את חמאס להתעקש ולהמתין". 

הממשל האמריקניסיוע הומניטרי מארה"ב על המזח בעזהצילום: הממשל האמריקני

עוד כותב בן דוד ב'מעריב' כי "ארה"ב דואגת להרעיף על חמאס משלוחי מזון המאפשרים לארגון לשמור על תזרים המזומנים שלו ולהמשיך לשלם לאנשיו. ישראל לא בודקת את כלל המשלוחים שנכנסים לעזה ובמסגרת הסיוע "ההומניטרי" נכנסת לעזה אספקה שוטפת של סיגריות, פחיות קולה ועוד מוצרי צריכה שהם לא ממש בסיסיים, שאותם מוכר חמאס לאזרחים וממשיך להתפרנס"

"המדיניות האמריקאית בשמונת חודשי המלחמה מסתמנת כמכשול הגדול ביותר להביא את המלחמה הזאת אל סופה. קשה להבין מה רוצים האמריקאים מעבר לכך שהם רוצים שקט. אלא שהעשייה שלהם משיגה בדיוק ההפך", טוען הפרשן הצבאי הוותיק.

אלון בן דוד חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל סיגריות קולה סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד