כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ד"ר גוגל: כך תוכלו לגלות האם אתם חולים ובמה

תם עידן הפראנויה: גוגל תסנן מידע רפואי ותציג בתוצאות החיפוש מחקרים מבוססים

  • כ"ב שבט התשע"ה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

כל מי שמרגיש קצת לא טוב, או מתלבט האם הוא סובל ממחלה כלשהי, ממהר לעשות חיפוש בגוגל. ואז, אינספור התוצאות שמתקבלות במנוע החיפוש, שחלקן כוללות מידע מפחיד וסימפטומים שנדמים לכם כמשקפים בדיוק את מה שאתם חשים, עלולות להכניס גם את הבנאדם הרציונלי לפרנויה קלה.

ובכן, לא עוד. ענקית החיפוש הודיעה אתמול (ג') כי היא תוסיף למנוע החיפוש שלה תוצאות הכוללות מידע רפואי רלוונטי ומגובה מחקרית, בראש עמוד התוצאות, קרי במסגרת ה-Knowledge Graph - בוקסת המידע שמופיעה בדרך כלל בצד הימני של עמוד התוצאות הראשי.

המידע הבסיסי יכלול אינפורמציה לגבי שכיחות התופעה, סימפטומים המקושרים אליה, אופני ודרכי הטיפול והאם מדובר במצב קריטי או מדבק.

לדברי גוגל, כ-20% ממספר החיפושים הם כאלה הקשורים לבריאות. "עבדנו עם צוות של רופאים על מנת ללקט ולעבור על האינפורמציה", ציין מנהל המוצר בגוגל. "כל העובדות מייצגות ידע קליני אמיתי של הרופאים הללו ומקורות רפואיים באיכות גבוהה מרחבי הרשת, כשהמידע נבדק על ידי רופאים קליניים בגוגל ובקליניקת Mayo על מנת שיהיה מדוייק". בגוגל מיהרו להוסיף כי המידע שהיא תציג לא מתיימר להחליף התייעצות עם רופא, במקרה הצורך.
גוגל דוקטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד