ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

מטעינים את הסמארטפון בלילה? כדאי שתחשבו שוב

לא כל סוללה יודעת להגן על עצמה ולעצור את הטעינה כשהיא מלאה, הכירו את סוללת ליתיום-יון

מטעינים את הסמארטפון בלילה? כדאי שתחשבו שוב

כשסוללת הסמארטפון מתרוקנת, מרבית האנשים נכנסים ללחץ מיידי ומתחילים לחפש אחר שקע פנוי שיזרים קצת חמצן למכשיר (וגם להם). כשנגמר היום, איך לא, האופציה הטריוויאלית היא לחבר את המכשיר לחשמל עד לשעות הבוקר; הרבה מעבר לזמן הרצוי לטעינה מקסימלית.

האם הפעולה המכנית הזו מיטיבה לסוללת המכשיר או דווקא מזיקה לו? ב-Digital Trends ניסו לעשות קצת סדר בנושא.

"המכשיר הסלולרי הוא מאוד חכם, כך שברגע שהמכשיר טעון לגמרי הוא יודע כיצד לעצור את הזרם ולהגן מפני טעינת יתר", מסביר שיין ברוסקי, מייסד Farbe Technik, חברה המייצרת אביזרי טעינה. אולם, יש לא מעט מצבים בהם טעינה ממושכת דווקא פוגעת בסוללה.

סוללת ליתיום-יון, לדוגמה, יכולה להינזק אם המכשיר נחשף לטמפרטורות גבוהות (בגין טעינה ממושכת למשל). בדומה לכך, גם הטענת סמארטפון שמוגן בעזרת כיסוי שלא מאפשר לחום לברוח עלולה לקצר את תוחלת החיים של הסוללה. במקרה כזה, מומלץ להסיר את כיסוי המכשיר כל עוד הסמארטפון נמצא במצב טעינה.

עשה ואל תעשה - הגרסה הסלולרית
מה עוד מומלץ לעשות? במידה ובידיכם מכשיר עם סוללת ליתיום-יון, כדאי שתקפידו כי הסוללה תהיה טעונה בכ-50% עד 80% מהקיבולת המקסימלית שלה. זאת באמצעות הטענת המכשיר לפרקים קצרים, מספר פעמים ביום.

לדברי ברוסקי, האיום המרכזי על הסוללה נעוץ במחזורי טעינה מועטים, קרי כאשר המכשיר עובר ממצב של 0% סוללה (בקירוב) למצב של 100% סוללה. מכאן שהטענה רב-פעמית במהלך היום תאריך את חיי הסוללה יותר.

המלצה נוספת קשורה לאביזרי הטעינה שקיימים בשפע בשוק. אומנם, כבל טעינה ממותג, לדוגמה, עולה לא מעט, אולם הוא מתאים למכשיר הייעודי ולכן ביכולתו לשמור על אורך החיים של הסוללה בצורה טובה יותר. רכישת אביזר לא מקורי אולי תאפשר לכם לחסוך כמה שקלים בטווח הקצר, אך בטווח הארוך הנזק הכספי עלול להיות גבוה יותר.
סוללה טעינה סלולאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד