כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מחבטן אפור נלכד ברשת דייגים וחולץ ע"י צוללנים • צפו

צוללן חופשי שיצא לצלול ביום שישי בבוקר בחוף רידינג, ראה במהלך הצלילה רשת דייגים ובה לכודים חיות בר גדולות. הצוללן יצא מהמים ודיווח לפקח רשות הטבע והגנים על המקרה. הפקח הזעיק את סיירת החוף שהייתה קרובה יחסית למקום ואלו חילצו את החיות מהרשת

מחבטן אפור נלכד ברשת דייגים וחולץ ע"י צוללנים • צפו
סיירת החוף מצילה מחבטן אפור צילום: סיירת החוף

ביום שישי חולצו מספר חיות בר מרשת דייג לאחר שהסתבכו בתוכה ללא יכולת לזוז. ע"י צוללנים של סיירת החוף שהיו בקרבת מקום.

עדו כהן הפטל רכז תחום צלילה בארגון סיירת החוף: ״קיבלנו דיווח על רשת דייג נטושה מעל 50 מטר אורך באזור רידינג. הפכנו את הלו"ז והגענו צוות צוללים ביום שישי ב6 וחצי למרינה. מאורגנים על ציוד ודרכי עבודה, ירדנו מהסירה על הצינור ברידינג בעומק שדווח.

סיירת החוף מצילה מחבטן אפור צילום: סיירת החוף

ברגע שהגענו זיהינו את הרשת, פרוסה ועומדת ומסכנת חיים. צללנו לאורכה, סקרנו אותה כפי שאנחנו תמיד עושים, וגילינו בה פגר של מחבטן. כמה מטרים משם, זיהיתי תנועה ברשת, וגיליתי מחבטן חי, קצת פצוע, תפוס ברשת. סימנתי לצולל שאיתי, והדבר הראשון שעשיתי היה לשחרר אותו מהרשת תוך כדי שאנחנו מוודאים שהוא יוצא ללא שאריות רשת שיסכנו את חייו.

שמחנו לחלץ אותו ללא פגע, ועשינו אותו הדבר למספר סרטנים גדולים וקטנים שנתפסו ברשת. במשך מעל שעה הסרנו את הרשת שהסתבכה בכל העמודים התומכים באזור, גלגלנו אותה על עצמה, בעודנו נדקרים משאריות קרסים שנעוצות בה, והצפנו אותה לפני המים, שם אספנו אותה לסירה״.

 סיירת החוף סיירת החוף מצילה מחבטן אפורצילום: סיירת החוף

סיירת החוף הוכשרה על ידי רשות הטבע והגנים להוצאת מפגעים מהים, שמירה על ערכי הטבע וניתוק פסולת מאלמוגים במפרץ אילת.

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי הצטברות פסולת בים ובחופים מהווה בעיה גלובלית, ופוגעת בחופי העולם כולו. פסולת פלסטית בים (כגון חוטים, חבלים, שקים ושקיות) הינו הגורם השני בגודלו לפגיעה בצבי הים שלחופי ישראל.

מרבית הפסולת (בין 60-90%) המצויה בימים ובחופים היא פלסטיק, שכמעט ואינו מתכלה. בעלי חיים ועופות ימיים עלולים להסתבך בפרטי פסולת שונים, או להיפגע כתוצאה מאכילה שלהם. בעלי חיים צמודי קרקעית עלולים "להתכסות" בפסולת ולהיפגע מכך.

סיירת החוףסיירת החוף מצילה מחבטן אפורצילום: סיירת החוף

 

חילוץ צוללנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד