י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגראי"ל: "יאיר לפיד - כוונתו להזיק"

הגראי"ל שטיינמן נשאל על שילוב מקצוע אקדמי בסמינרים, כך שהמקצוע יהיה בפיקוח מלא ורק על התעודות יופיע באופן פורמלי לוגו של מכון אקדמאי מסוים, והשיב: "מזוייף מתוכו" • הסביר: "כמו מי שאומר שאוכל חזיר ואז מתחיל להסביר מדוע אין זה חזיר באמת" • וגם: מדוע ליאיר לפיד אין דין 'תינוק שנשבה'?

הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר

בצל מערכת הבחירות לכנסת: בימים האחרונים הונחה על שולחנו של הגראי"ל שטיינמן שאלה על התופעה של בנות חרדיות ללמוד מקצועות במכוני לימוד אקדמאיים - חרדים, לשם קבלת תואר.

לכמה סמינרים אף הגיעה הצעה, ללמוד מקצוע מסויים בתוככי הסמינר, המסובסד ע"י הרשויות, ואין בו קבלת תואר, וכן החומר הנלמד והמלמדים הכל ברוח ישראל סבא, על פי הנהלת הסמינר.

אלא, שבטופס ההרשמה לקורסים הללו, וכן בתעודות שיקבלו בגמר הלימודים, יופיע "לוגו" של מכון אקדמאי מסויים, היות והדברים באים מסניף של אותו מכון, אך למעשה אין קשר ביניהם כלל, ולא מדובר על השתייכות כלל למכון.

השאלה שנשאלה היא האם יש לחוש למה שזה נראה כאילו לומדים במכון שאסרו גדולי ישראל, או היות שהדברים מצד עצמם הם בסדר, יוכלו להסביר לכולם שזה דבר אחר, והלוגו על גבי הטופס הוא פורמלי בלבד.

תלמידו של הגראי"ל - הגרמ"י שניידר - מעיד בגיליון ה'פרי חיים' האחרון, שהגראי"ל השיב באופן ברור ונחרץ: "מזוייף מתוכו", וחזר ואמר זה "מזוייף מתוכו".

הגראי"ל אף ביאר כוונתו כי מי שנרשם בטופס כזה, הרי הוא כאומר "אני אוכל חזיר", ומה שיסביר שבאמת זה לא חזיר, אינה תשובה לכך, ממילא אין לעשות לימודים אלו, על אף ההפסד הכספי שנובע כתוצאה מזה.

לגבי אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות, שהם בכלל תינוקות שנשבו, נשאל השבוע האם יאיר לפיד נחשב גם תינוק שנשבה. הגיב הגראי"ל הוא לא "נשבה" אלא "שובה..." וכונתו להזיק.
יאיר לפיד אקדמאי תינוק שנשבה חזיר הרב שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד