כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חשיפת לייבל'ה: איזה שבועון חרדי קרס?

וגם: כך בוחרים שער ב'משפחה' ועגבניות בהכשר אפרתי • מי הצטרף לצוות האסטרטגי של ש"ס? • ומי חטף עוגה לפנים?

חשיפת לייבל'ה: איזה שבועון חרדי קרס?

באווירת פורים הקרב ובא, פתח לייבל'ה את השבוע הנוכחי ב'משתה היין' במוצ"ש במסגרת מפגש 'הקואליציה' וסיים אותו ב'תערוכת היין' בבנייני האומה. על הדרך, ולפני שחגג את אירוסי אחותו, הספיק לייבל'ה לאחל מזל טוב לאיסר בריסק וליגאל רווח, שני הפרסומאים שהשיאו את ילדיהם ביום ראשון כמטחווי קשת זה מזה.

אבל נתחיל דווקא מליל שבת, אז שירך לייבל'ה את דרכו לטיש בחצר חסידות באבוב. נקודת המפנה התרחשה בצומת מלכי ישראל-שרי ישראל, שם פגש את ידידיו שמעון יאיר ברייטקופף, משה ויסברג וישראל כהן. בהמשך הצטרף לחבורה גם הצייצן הנודע אריה ארליך, והארבעה עשו את דרכם לכניסת ה-VIP בשנלר. לאחר הקידוש שוחחו בני החבורה עם מנכ"ל המרכז הארצי של המקומות הקדושים, יוסף שוינגר, שנצפה גם הוא בטיש.

עוד נמנו על קרבנותיהם של בני החבורה בלילה גדוש אירועים שכזה: העיתונאי יעקב רייניץ ששבת בעיר הקודש, הראיס הבלתי מעורער של שלומי אמונים מאיר פרוש, שצעד מעדנות בגאולה יחד עם שני בניו והשיחה קלחה לה לכיוון ההו כה צפוי של קולות חב"ד.

לסיום, פגשו את "יוסף הוא המשביר" - להלן התואר שהודבק על ידי הבאבובאים למי שדאג להם למתחם בשנלר, ומי שכמעט היה מקום שני בשלומי אמונים ברשימה הארצית - כשהוא חוזר עם פמלייה נכבדה מטיש יבש בסלונים. לייבל'ה מנוע מלחשוף את פרטי השיחה. המשך יבוא. קצת לפני השעה 4:00 לפנות בוקר פרשו בני החבורה, איש למלונו ואיש לדירתו.

ואם בארליך עסקינן, לייבל'ה נקלע אמש בטעות למערכת השבועון 'משפחה' בהר חוצבים, וצפה ברגעי חרדת קודש, כאשר צוות העורכים עמל על הכנת עמוד השער של העיתון - רגע לפני הדפוס.





ולאחר שלייבל'ה הנציח את העורכים הנכבדים ובראשם מנהל 'מועצת החכמים' יוסף יצחק אליטוב, תיעד לייבל'ה את המצייץ ארליך בכסאו, כשהוא מכין את כפולת העמודים לשבוע הבא.





ואחרון מבית 'משפחה': כתב העיתון אהרן גרנות ערך מסע לירדן - שם חבש כאפיה לראשו. לייבל'ה יודע לספר כי צלם הבית אלי קובין נלווה למסע. צפו להפתעות.





ובעוד 'משפחה' שומר על יציבות, סבל השבועון המתחרה - 'בקהילה' - מפגעי מזג האוויר: ביום רביעי, כאשר הרוחות החזקות תקפו שוב ושוב בחמת זעם את חלונות משרדי 'בחדרי חרדים' והותירו שכבת אבק דק, נאלצו ב'בקהילה' להתמודד עם הטראומה שבקריסתה של התקרה - היישר על משרדו של המנכ"ל ישראל פריי. להשלמת החגיגה נוסף גם קצר חשמלי - רגע לפני ה'פיניש' לגליונות השבועיים.



למה איילת פרשה מהקואליציה?
ומכאן לאירוע המרכזי של קבוצת 'הקואליציה', המורכבת מאישי ציבור, עיתונאים ולשעברים, שהתכנסו במוצאי שבת האחרון למפגש על טהרת החלבי והיין במרכז 'הידברות' בפתח תקווה, תחת שרביטו של יו"ר הקבוצה האסטרטג מוישה פרידמן, ובאדיבותו של אגדת הקירוב מוטי מנדל.

לנוכחים הובטחה שיחה פתוחה עם ח"כ איילת שקד, שהסתכמה בחילופי מהלומות קלילים עם הסמנכ"ל של קמח והמשווק של 'זמן'. בשלב הזה איילת פנתה להשביע את רעבונה, והנוכחים נאלצו לחפש חלופה הולמת לתעסוקה - עד שישי לפידות החל את ה'זיץ', וסחף את הנוכחים בשירה.

לייבל'ה מנוע מלפרט את שמות הנוכחים מחשש עינא בישא [כבר ראינו מה עשה עודף פרסום לקבוצת 'המשפיעים', ששרידיה צפויים להתכנס הערב באדיבות הבוס של 'שארית', רפי מנת. להתפנק על צ'ולנט וללקק את הפצעים], אי לכך הוא יסתפק בשמות פרטיים בלבד, כך למשל מוטי האהוב שהצטרף לצוות האסטרטגי של ש"ס וקיים ישיבת מערכת עם איציק ויוספחיים. אל תדאגו, גם אברהם [זה של ברקת] ואושי דפקו כרטיס.

לייבל'ה גם צילם את מוטי הנ"ל שתיעד את נתי הלשעבר שדיבר עם יהודה מהביביתון, ששוחח עם ינון מהשבועון שעישן בחוץ עם משי זהב. חד גדיא חד גדיא.

החדש של ש"ס




מוטי מתעד




קרויזר, שלזינגר ולסרי




ואילו חבר הקבוצה שנעדר מהמפגש, איש ירושלים הרב ישראל גליס, נצפה בחיבוק ידידותי במיוחד עם ה'ראיס' של ירושלים, ניר ברקת.





ואי אפשר בלי קצת לפידות בניחוח מזרחי...

פינת יהדות התורה:
ובמסגרת המעקב הצמוד אחר נבחרינו, בעבר בהווה ובעתיד, וכמאמר הסלוגן הפושר 'בחירה לדורות', צפה לייבל'ה במוזס ובאייכלר שמים פעמיהם למירון. לייבל'ה הביט משתאה במוזס מעתיר בתפילה ובתחנונים למרות מקומו המובטח. בטח מוזס שפך שיח כדי להבטיח את קולותיהם של מאות אלפי המתפללים בציון הרשב"י, להם הוא דואג תמידין כסדרן.





בכלל, אירוע דרמטי במיוחד התרחש השבוע בחתימת החוזה למבנה עבור המטה הארצי של יהדות התורה. לייבל'ה לא כל כך בטוח שייעשה עודף שימוש בבניין, אבל ליתר ביטחון הוא הנציח את הנציג שחתם מצד 'אגודת ישראל' על ההסכם - חנוך זייברט. אך כצפוי במאבקים מן הסוג הזה, הייתה יד הדגלאים על העליונה, והתמונה שהופצה בקרב הכתבים הציגה דווקא את איש 'דגל' מוישה שיפמן חותם.





ואילו השמיני המוטל בספק, לייזר סורוצקין, שהה בשבת האחרונה בחיפה במסגרת שבת לפעילי ורכזי לב לאחים שבמנכ"לותו. סורוצקין שם פעמיו בערב שבת לבית העלמין המקומי, בכדי להעתיר בתפילה בקברו של מקים לב לאחים בעיר. אולי יחוס אולי ירחם אולי ייבחר.





ואי אפשר בלי התיעוד השבועי של ח"כ מאיר פרוש, שנצפה ביום ראשון בעיר אלעד מלווה בבנו ראש העיר. בירור קצר העלה שהראיס ואביו הגיעו ליצוק אבן פינה לתלמוד תורה של שטפנשט בעיר.

צילום: בעריש פילמר




ואפרופו אלעד: משה רבר, הידוע כרל"ש של המ"מ, פתח מניין חדש לצעירי העיר - חבריו מהישיבה. לייבל'ה כמובן מקווה שבית הכנסת החדש יהיה מפואר כמו הלשכה של גרוסברד, ולפחות כמו האוטובוסים של אגד תעבורה.






ובש"ס: השבוע נערכו ב'משפחה' מבעוד מועד, והצעיר הנמרץ של 'עבודות לחרדים' נאלץ לחפש יעד חדש. לייבל'ה צפה בו משוחח עם ארז מלול, יו"ר מטה העובדים של ש"ס, שעמד על טעותו במהרה...



מן הגורן ומן היקב [של אפרתי, ללא חשש שמיטה]
הרה"ר לישראל, הגר"ד לאו, התארח השבוע במערכת 'כשרות למהדרין' בראשות הגר"י אפרתי - במחסני השמיטה במזכרת בתיה ובמשרדי מערכת הכשרות ביד בנימין. לייבל'ה תיעד את הרב בוחן את הסחורה מקרוב.





פרס מיוחד לקריאת שפתיים יינתן למי שיפענח את הטקסטים שהחליפו ביניהם הפוליטי של 'קול חי' גואל ועקנין ושר האוצר הבא בעיני עצמו, מוישה כחלון.





לידי לייבל'ה התגלגל 'סלפי הצלמים הגדול'. האירוע המכונן התרחש בהכנסת ספר תורה בבאבוב, כאשר נעמדו צוות הצלמים שוקי לרר ובנו נפתלי, מוישה גולדשטיין, דוד זר, שמואל לנטשווענסקי מ'אבליק' ויוסי גולדברגר לסלפי מיוחד. לייבל'ה יכול רק לחלום על סלפי דומה אצל שלוחי דציבורא.





ואפרופו סלפי: אהוב המדור, החזן דובהל'ה הלר, רשם סלפי מוצלח במיוחד עם נשיא המדינה רובי ריבלין, לייבל'ה שמח לגלות שלפחות בתמונות ריבלין עדיין מקפיד להתמקם בימין. קצת לפני זה, תועד הלר מתברך מפי המקובל ומקורבו רב הסלבס.








לאחר המשבר בהמודיע שחלף לו עם מקורות מימון עלומים [משו מדרום הארץ], משגר לייבל'ה ברכות לבן המו"ל והמנכ"ל יודי קנופף, לרגל רכישת מעדניית בורדו ברוממה. לייבל'ה מציע לקנופף ג'וניור למען הסדר הטוב לא לפתוח חנות בצרפת. והכי חשוב, לדאוג לברטרים לעובדים המסורים חובבי הצ'ולנט וההרינג.

מה עשה כוכב הריאליטי בבני ברק?
שנה אחרי שבית שמש רעשה וגעשה, יוצא לאור ספר חדש על סיפורה של 'העיר שהפכה לסמל'. את "משה אבוטבול. העליה, השבר, והנצחון" כתב 'איש בית שמש' ומנהל מטה ההסברה בעיר חנוך שיין, שמכיר את מרבית הסוגיות הבוערות מכלי ראשון. ביום שני הקרוב ייערך טקס השקה חגיגי לרגל הוצאת הספר החדש, בו יהיו שותפים הוצאת הספרים 'אור החיים' ומשרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל'. אך עוד לפני חגיגת ההשקה, צולמו השבוע בחתונת בתו של היו"ר של 'בולטון' בריקוד משותף ומסקרן. מיטיבי לכת נשבעים כי ראו את הספר החדש ניצב במרכז המעגל.





עוגה 'לפנים': במהלך חתונה באולמי היכלי מלכות, הפתיעה תזמורתו של יואלי דיקמן את הזמר יוסי ברגר שחגג את יום הולדתו בעוגה, החגיגה הסתיימה לפתע כאשר ברגר העביר את העוגה למתופף ברק אהרון והאחרון הצמיד לו את העוגה לפנים. ברגר לא נשאר חייב, הלך לנקות וטרח לקשט בשאריות הקצפת את פניו של המתופף. למרות זאת, ואולי בגלל זאת, לייבל'ה מעיד כי החתונה המשיכה ביתר שאת וביתר עוז.

צילום: קובי וינמן




ובמקום הכי בלתי צפוי, פגש לייבל'ה את אפרים רוזנשטיין, מנהל השיווק למגזר החרדי ב'לאומית', שהגיע השבוע לסיור במרכז הרפואי מעייני הישועה, ובחר להצטלם דווקא בחדר הצינטורים עם ד"ר אורן אגרנט, מנהל מכון הלב בבית החולים.





משרד יחסי ציבור חדש נפתח לאחרונה - בבעלות הזוג ישראל ושרה פכטר. ישראל מוכר בתור מנהל תלמוד תורה בביתר עילית וחבר מועצה ושרה בזכות הכתיבה שלה ועד לא מזמן גם בזכות ניהול מחלקת היח"צ במשרד הפרסום אפיקים. אחד העובדים במשרד החדש הוא פרצופו הישן והמוכר של ירוחם אסטרייכר מבית שמש.

בימים האחרונים נצפה בבני ברק תום פרנץ, שזכה בעבר בתוכנית עמוסת הרייטינג והקלוריות מאסטר שף. לייבל'ה בדק ומצא שתום מצטלם לסדרה דוקומנטרית שתשודר בגרמניה ובצרפת בנושא הקולינריה הישראלית, ובין היתר תעסוק במאפיות ובמסעדות בבני ברק.

חבר מועצת עיריית ירושלים שלמה רוזנשטיין נפצה בשבוע האחרון בבתי גדולי ישראל באירופה, לשם הגיע כדי להזמינם לכנס דרשו.

לסיום, כפי שלייבל'ה הבטיח בתחילת המדור, הוא סייר בתערוכת היין בבנייני האומה, ומצא את המושך בחוטים חיים קליגר מנצל את ה'זמן' לדיון מעמיק בקבוצה.



פינת המזל טובים:
כאמור, ביום ראשון חגג לייבל'ה בשתי החתונות, מחד גיסא אצל אברהם איסר בריסק שחיתן בן בווגשל, ומאידך גיסא אצל יגאל רווח מאפיקים. בחתונת בריסק פגש לייבל'ה - איך לא - את דובר חסידות בעלזא יהושע וינברגר, תופס שיחה עם הבוס לוזר קנופף מהמודיע.





ובאולמי הדר דימול, שם חגגו אנשי 'אפיקים' עם הבוס את נישואי בנו, תיעד לייבל'ה חבורה נכבדה שהצטמצמה לד' אמות של מצלמת סמארטפון - ח"כ יעקב אשר, יהודה אבידן, עורך 'משפחה' יוסי אליטוב, מנכ"ל 'קול ברמה' עו"ד אריאל דרעי ואריאל אטיאס.





והנה שני אנשים קצת פחות מוכרים במגזר, מנכ"ל קבוצת אסם איציק צאיג ויו"ר מפעל הפיס עוזי דיין. מהלקוחות היותר ותיקים של יגאל.





ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית בני ברק יגאל גואטה, מקום 10 ברשימת ש"ס לכנסת, לרגל שמחת נישואי בתו ביום שלישי בערב ביבנה. יהי רצון שיזכו בני המשפחה לרוב נחת ולפחות להגיע לטקס ההשבעה לכנסת.

ברכת מזל טוב לעיתונאי ישי כהן לרגל שמחת הולדת בנו. לייבל'ה מסתפק האם בברית ביום שני יינתן השם אריה או אלי? לחילופין, לייבל'ה מציע את השם מוטי כפשרה. למעשה מי שיכריע יהיה כנראה אחד מהראשונים לציון.





ברכת מזל טוב לר' משה הלפרט,‏ יו"ר מוסדות קרעטשניף, לרגל שמחת החתונה לבנו שנערכה בשלישי בערב באולמי ארמונות חן בב"ב.

מזל טוב לרב משה גפני, סגן הרב הראשי של משטרת ישראל, לרגל הולדת הנכדה.

חידת השבוע:
בחג מתן תורה האחרון, הלם אחד העסקנים החסידיים המוכרים מילולית בח"כ מוכר ביהדות התורה, שהאדמו"ר שלו מתגורר במזרח ירושלים. ללייבל'ה נודע כי בימים האחרונים - אולי בהשראת הבחירות - התנצל העסקן בפני הח"כ.

בין המזהים נכונה את המעליב והנעלב, תוגרל הקלפי בכפר חב"ד, וגישה חופשית לכיכר ספרא ולמתחם 'שמגר'.
לייבלה רכילות דייטש באבוב פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד