י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אפשר להיות בכנסת בלי שקרים ופוליטיקה?

בחיי הפוליטיקה ובכנסת בפרט עלול האדם לחטוא בחנופה: אדם צריך להיות מנהיג בישראל כדי לעמוד על שלו ולא להכנע

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

מהעצה שנתן יתרו למשה רבנו ע"ה, אנו לומדים לדורות מי ראוי להיות מנהיג בישראל:

א. אנשי חיל - כאלו שלא צריכים להחניף ולהכיר פנים
ב. אנשי אמת - בעלי הבטחה שאפשר לסמוך על דבריהם.
ג. שונאי בצע - שונאים את הממון.

אחריות גדולה מוטלת על המנהיג בישראל. מוטל עליו ללמד את עם ישראל תורה מתוך קבלת עול מלכות שמיים. אסור לו לשנות את אמיתה של תורה אפילו כהוא זה.

לעיתים קשה לומר את האמת, לעיתים קשה לגנות את השקר. הרבה יותר נעים ונוח להחניף, לטייח טעויות, זיופים ושקרים. קשה להיאבק נגד השקר. אבל צריך לדעת שאפילו אם החנופה נובעת מרגש עמוק ואמתי של אהבה- היא אסורה בתכלית!

באזכרה למו"ר הרב מאיר כהנא הי"ד שנערכה ע"י הרב אליעזר מלמד שליט"א בשנת התשס"ג השתתפו רבנים רבים, וביניהם נשא דברים הרב יעקב יוסף זצ"ל.

הרב הביא בשמו של הגאון רבי חיים פלאג'י זצ"ל שמספר בדרך חידוד שכאשר בא השקר לתיבת נוח לא נכנס לתיבה כי הוא אינו זוג אלא פרד והרי "שניים שניים באו אל התיבה" (בראשית ז' ט'), חיפש השקר ומצא את החנופה כבת זוגו.

המשיך הרב יעקב את הדברים והוסיף: הבן הממזר של השקר והחנופה הוא הפוליטיקה הארורה שאנו נתקלים בה מדי פעם.

בחיי הפוליטיקה ובכנסת בפרט עלול האדם לחטוא בחנופה, חיי הפוליטיקה גורמים לאדם להתפשר על עקרונותיו ולהיות כסוחר. בכנסת עלולים העקרונות החשובים להעלם כמעט כליל, בודדים מצליחים לשרוד ולא להיכשל שם בחנופה.

אחד המיוחד שמילא את שליחותו בגאון ללא פחד ומורא וללא פשרות היה הרב מאיר כהנא זצ"ל הי"ד. אישיותו הייתה מקפת צדדים רבים ואחד מהם הוא העמידה על האמת. גם אל מול החרמות שהחרימו אותו חברי כנסת רבים הוא לא נשבר והמשיך בדרכו ביד רמה אנחנו צריכים ללמוד ממעשיו הגדולים כדי שנדע כיצד עלינו לנהוג בעולם השקר הזה ואיך להתמודד אתו.

הדברים אמורים בפרט כלפי המנהיגים שלנו שיידעו ללכת בדרך הטובה והישרה ולא לסטות מן האמת בשל הצורך למצוא חן בעיני בני אדם אשר לא פועלים לפי חוקי התורה. זה קשה אבל זה מה שהקדוש ברוך הוא דורש מאתנו .
מנהיג ישראל יתרו כהנא מאמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד