כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הגר״מ נחשוני בסיור מיוחד במשחטה בקו השחיטה שבפיקוחו: ״אין 'עיגול פינות' בכשרות״

מומחה הכשרות הגאון רבי משה נחשוני שליט"א הגיע לסיור מיוחד במשחטה בקו השחיטה שתחת פיקוח כשרותו המהודרת, כינס את השוחטים ועקב מקרוב אחר סדרי השחיטה ומהלכה במטרה לעמוד על כך שהיא מתבצעת על פי כל ההידורים והחומרות שחידד בפני השוחטים

הגר״מ נחשוני בסיור מיוחד במשחטה בקו השחיטה שבפיקוחו: ״אין 'עיגול פינות' בכשרות״
סיור במשחטה צילום: יח"צ

מומחה הכשרות הגאון רבי משה נחשוני, קיים ביקור פיקוח כשרות באחת המשחטות הגדולות ביותר בישראל בקו השחיטה שתחת פיקוח כשרותו המהודרת ׳בד״צ ועד הכשרות שע״י הגר״מ נחשוני, במטרה לעמוד מקרוב על סידורי השחיטה וההשגחה והצורך לחדד אצל השוחטים את כל ההנחיות החשובות והחומרות הנדרשות בתהליך השחיטה המהודרת שעומדת תחת פיקוחו והשגחתו.

אל הגר"מ נחשוני - המכהן כרב הפוסק בעיר ראשון לציון מזה ארבעה עשורים ומי שתחתיו עומדים מפעלי מזון המטוסים הענקיים, תמ"מ ו'המשביע' לחברות התעופה הבינלאומיות והינו בר הסמכא העיקרי בדורנו בכל נושאי המזון המתועש, שחוות דעתו בנושאי כשרות מקובלת על כל גדולי דורנו - התלווה רב המשחטה, הג"ר מרדכי גלאי ומי שעליו העיד הג"ר שריאל רוזנברג כי חמיו, מרן הגאון רבי נסים קרליץ זצ"ל סמך עליו ביותר בכל ענייני השחיטה.

יח"צסיור במשחטהצילום: יח"צ

מומחה הכשרות הגאון רבי משה נחשוני אמר לשוחטים בסיור המיוחד שקיים בשחיטה שתחת פיקוחו, כי כפי שקיבל ממורו ורבו, הגר"ש הלוי וואזנר, בעל 'שבט הלוי' זיע"א, הוא לא מאפשר אף חריגה או 'עיגול פינות', החל מבדיקת הסכין לפני השחיטה, עובר בכמות העופות הנשחטת בכל דקה ועד המליחה וההדחה.

במקביל, הדגיש הגר"מ נחשוני בפני צוות המשחטה שעמד נפעם מול ההקפדה על קוצו של יו"ד ללא כל וויתורים, כי בבדיקת צומת הגידים  שמתבצעת עם כל החומרות ב-2 בדיקות יסודיות לכל עוף ועוף באופן פרטני וכלה במליחה והדחה ללא פשרות והכל רק לאחר הכשרה ארוכה של המשגיחים הבודקים, ובחינה מדוקדקת של היוצא תחת ידם, כדי להביא לפני הסועדים את העוף המהודר ביותר.

הגר"מ נחשוני, מי שנסמך להוראה בידי מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ובעל ה'מנחת יצחק' זצ"ל, סיפר בצאתו מהמשחטה, כי אך לאחרונה הגיעה לפתחו שאלה ממשחטה גדולה מאוד בחו"ל של בקר, שם התקלקלה מכונת השטיפה שמדיחה את הבשר שלש פעמים לאחר המליחה. היות שהגויים לא עובדים ביום ראשון בו אירע הקלקול של המכונה, ההפסד היה אמור להיות מרובה מאוד - כיון שמדובר על מאות טונות של בקר - ובמשחטה ביקשו לבצע את השטיפה על ידי שפיכת מים על הבשר, מחוסר ברירה.

"לא הסכמתי בשום אופן, למרות שהיו מספר רבנים מכובדים שחלקו עליי וציינו כי ה'פרי מגדים' מקל בעניין. אך אני התעקשתי לתת לציבור הסומך על השגחתנו לתת את הבשר המהודר ביותר. לא התפשרתי סיפר הגר"מ נחשוני לשוחטים שעמדו נפעמים.

נתח אדום משה נחשוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד