כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
העדויות נחשפות

הרופא שטיפל בחטופים שחולצו: "הם הוכו כשהיו בשבי חמאס"

הרופא שהיה אחראי על הטיפול הרפואי בארבעת החטופים שחולצו בשבת אמר כי הם הוכו כשהיו בשבי חמאס בעזה. כולם סובלים מתת תזונה. "לא היה להם חלבון, אז השרירים שלהם חלשים מאוד" אמר

הרופא שטיפל בחטופים שחולצו: "הם הוכו כשהיו בשבי חמאס"
חילוץ החטופים צילום: דובר צה"ל

הרופא שטיפל בחטופים שחולצו בשבת אמר כי הם הוכו כשהיו בשבי חמאס בעזה. "זו הייתה חוויה קשה, קשה, עם הרבה התעללות, כמעט כל יום", אמר ד"ר איתי פסח ל-CNN ממרכז הרפואי שיבא. "כל שעה, פיזית, נפשית. זה משהו שהוא מעבר להבנה".

הרופא טיפל בנועה ארגמני (25), אלמוג מאיר ג'אן (21), שלומי זיו (40) ואנדריי קוזלוב (27).

פסח אמר כי שמונת החודשים ששהו בשבי "הותירו חותם משמעותי על בריאותם" ולמרות שנראו במצב טוב בתחילה, כולם סובלים מתת תזונה. "לא היה להם חלבון, אז השרירים שלהם חלשים מאוד, יש נזק לכמה מערכות אחרות בגלל זה".

לדבריו, החטופים מספרים שהם הועברו כמה פעמים, כשהם מתמודדים עם שומרים שונים. אספקת המזון והמים לא הייתה יציבה.

"היו תקופות שבהן כמעט ולא קיבלו אוכל בכלל. היו תקופות אחרות שהיה קצת יותר טוב, אבל בסך הכל, השילוב של הלחץ הפסיכולוגי, תת תזונה או אי קבלת מספיק מזון או אי קבלת מזון מהסוג הנכון, הזנחה רפואית, מוגבלות במקום צפוף, אי ראיית שמש. ולכל הדברים האחרים יש השפעה משמעותית על הבריאות".

ד"ר פסח טיפל גם בכמה מהחטופים ששוחררו בהסכם הפסקת אש בנובמבר. לדבריו, הנזק הפסיכולוגי של הארבעה הללו גדול יותר בשל משך זמן שבו הם הוחזקו בשבי. "ככל שעובר הזמן התקווה להשתחרר קצת פוחתת ואתה מתחיל לתהות אם זה ייגמר אי פעם. לאבד את האמונה הזו, אני חושב - זה המקום שבו אתה מגיע לנקודת השבירה", הוסיף ד״ר פסח.

 

 

 

 

מבצע ארנון מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד