כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ועדת הבחירות פסלה את זועבי ברוב גדול

ח"כ חנין זועבי, נפסלה ברוב גדול של 27 קולות • בניגוד לפעמים קודמות 'יהדות התורה' תמכה בפסילה: "היא עברה כל גבול" • יו"ר תנועת 'יחד' ח"כ אלי ישי, זעק לעברה: "לכי לעזה״ • זועבי: "אני בטוחה שבג"צ יפסול את ההחלטה" • 'הליכוד': "נקווה שהפעם בג"צ יתעשת ולא ימשיך עם גישתו המתחסדת"

יו"ר ועדת הבחירות עם ראשי הרשימה הערבית. צילום: פלאש90
יו"ר ועדת הבחירות עם ראשי הרשימה הערבית. צילום: פלאש90

ועדת הבחירות פסלה את ח"כ חנין זועבי ברוב גדול. יו״ר מפלגת 'יחד' ח״כ אלי ישי פנה אליה מהלך הדיון בועדת הבחירות וזעק לעברה: "לכי לעזה״.

זועבי נפסלה לכנסת ברוב של 27 בעד ו-7 נגד. ישי פנה ליו״ר ועדת הבחירות סלים ג׳ובראן ואמר לו: ״אדוני השופט זה מאוד נכון, אבל מקומם אותי שחברת כנסת עם אזרחות, עם חסינות, עם אבטחה, תומכת ברוצחי ילדים, בוגדת במדינת ישראל, עולה למרמרה, יושבת פה בכנסת ומגדפת מערכות ישראל".

ח״כ יריב לוין, אשר הגיש את העתירה לפסילת זועבי מטעם הליכוד אמר: ״ועדת הבחירות קיבלה היום את ההחלטה ההגיונית היחידה - לפסול את מועמדותה של ח״כ זועבי לכנסת ה-20. הכדור עובר עכשיו לידיים של בג״ץ, אשר הגיע הזמן שיחדל מהגישה המתחסדת לפיה פסילת זועבי היא פגיעה בדמוקרטיה, יאשר את החלטת הוועדה ולא ישתף פעולה עם ניצולה לרעה של הדמוקרטיה לשם בגידה במדינה וסיוע לטרור״.

השר ישראל כ"ץ שגם השתתף בהגשת העתירה בירך על החלטת ועדת בחירות: "זועבי פועלת באופן אקטיבי נגד ישראל בארץ ובעולם, היא תומכת בטרור ולכן מקומה לא בכנסת ישראל. בשנת 2000 יזמתי תיקון לחוק שקובע שמי שתומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל לא יוכל להתמודד בכנסת. ניתן רק לקוות שהפעם שופטי בג"צ ישכילו להבין שיש גבול למה שמדינה ריבונית ואזרחיה יכולים וצריכים לספוג מבוגדת עם דיפלומה ולא יבטלו את החלטת ועדת הבחירות".

ח"כ דנון הוסיף: "משוכנע שגם העליון יאשר את ההחלטה לנעול את שערי הכנסת בפני זועבי, שכן היא עוכרת ישראל ומשרתת את הגרועים באויבינו אני משוכנע שגם בית המשפט העליון יאשר את ההחלטה לנעול הרמטית את שערי הכנסת בפני חנין זועבי, שכן מדובר באויבת של מדינת ישראל המנצלת את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון – כדי לשרת את החמאס ושאר שונאי ישראל" - כך אמר ח״כ דני דנון (הליכוד) עם קבלת ההחלטה בועדת הבחירות המרכזית לקבל את עתירתו לפסול את מועמדותה של זועבי לכנסת ה- 20.

ח"כ דנון הוסיף: "אין שום דמוקרטיה בעולם שהייתה מאפשרת למי שמסיתים להשמדתה – לשבת בפרלמנט. ב- 17 במרץ זועבי צריכה לשבת בכלא".

ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד' אמר: "יש עתיד היא המרכז השפוי בישראל - אנו מתנגדים לקיצוניות מכל סוג שהיא שיש בה פגיעה במדינת ישראל גם מימין וגם משמאל.גם ברוך מרזל וגם חנין זועבי אינם מכירים בשלטון החוק במדינת ישראל - ולדמוקרטיה עומדת הזכות להגן על עצמה מפני אלו שפוגעים בה מבפנים. שלטון החוק והעמידה האיתנה כנגד הקיצוניות הם לא נושא לשיקולים פוליטיים אלא הם עניין ערכי ועקרוני ואין פה מקום לזיגזוגים. סיעת יש עתיד תומכת בעתירות לפסילת מועמדותם של זועבי ומרזל לכנסת ה - 20".

חבר ועדת הבחירות מטעם 'יהדות התורה' אברהם יוסטמן שתמך בפסילת זועבי מסר ל'בחדרי חרדים': "בניגוד לפעמים קודמות - בהן כמפלגת מיעוט נמנעה יהדות התורה מלתמוך בפסילת מועמדים - הפעם הצבענו בעד פסילתה של ח"כ זועבי שחצתה כל גבול בתמיכתה בטרור".

יו״ר ״ישראל ביתנו״, שר החוץ אביגדור ליברמן, אומר כי ״כמו שברור שהשמש זורחת במזרח ושוקעת במערב, כך גם הכי ברור שמקומה של חנין זועבי הוא לא בכנסת ישראל. מקומה הוא אפילו לא ברשות הפלסטינית, אלא יחד עם הטרוריסטים של החמאס בעזה. מקוה שהפעם בית המשפט העליון לא יחזור על הטעות שנעשתה עם עזמי בשארה״.
מרזל זועבי בחירות כנסת מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד